در حوزه عمران 95‌ درصد افزایش اعتبار داشته‌ایم

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۵

گروه ایران

وزیر کشور در نشست خبری که روز گذشته با خبرنگاران داخلی و خارجی داشت به ارایه گزارش عملکرد خود در 600 روز تصدی مسوولیتش در وزارت کشور پرداخت و با بیان اینکه در 600 روز تصدی مسوولیتش 860 بار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مختلف برای رسیدگی به مسایل و مشکلات ملاقات داشته است، به اعلام برنامه‌های دولت تدبیر و امید از طرف رییس‌جمهور و سیاست‌های کلی و برنامه‌های مشخص همه حوزه‌ها پرداخت و تاکید کرد که همکارانش در وزارت کشور را به‌گونه‌یی انتخاب می‌کنند که با سیاست‌های اعلامی دولت و برنامه‌های پیشنهادی وزیر کشور به مجلس همگرایی وجود داشته باشد.

رحمانی فضلی اعلام کرد: «وزارت کشور با توجه به برنامه رییس‌جمهوری در حوزه سیاست داخلی؛ همگرایی، انسجام، مشارکت فعال احزاب و حمایت از فعالیت‌های آنها در حوزه‌های مختلف، ایجاد وحدت در بین اقلیت‌ها و در حوزه امنیت به ویژه امنیت پایدار در مرزها را پیگیری کرد.»


پرونده اسیدپاشی اصفهان

همچنان باز است

رحمانی‌فضلی به فعالیت‌های وزارت کشور در حوزه امنیت کشور اشاره کرد و با بیان اینکه ما بیش از 650 جلسه در شورای امنیت داشتیم و در حوزه امنیت شرق و غرب از شرایط نسبتا پایداری برخورداریم نتایج حاصله خوب را از زحمات همه دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و مردم دانست و با یادآوری حادثه اسیدپاشی اصفهان گفت: پرونده اسیدپاشی همچنان باز است و ما در این زمینه فعالیت می‌کنیم. تاکید رییس‌جمهور هم این است که این پرونده به سرانجام برسد.

وزیر کشور در ادامه گزارش خود از فعالیت وزارت کشور در سال 93 به حادثه حمله به علی مطهری در شیراز اشاره کرد و افزود: ما در این زمینه تحقیقات میدانی و مشاهده‌یی داشتیم. اکنون هشت نفر به عنوان متعرض و دو نفر از کسانی که قصور داشته‌اند به قوه قضاییه احضار شده و به قید وثیقه آزاد شدند. گزارش‌های این پرونده به رییس‌جمهوری داده شده و تلاش ما این است تا با عوامل سازمان‌دهنده این حادثه برخورد کنیم. در این زمینه رییس‌جمهوری دستورات لازم را داده است.


اقدامات وزارت کشور

در حوزه عمران شهری

وی درباره عمران شهری نیز افزود: در این حوزه 95‌درصد از اعتبار پرداختی نسبت به قبل افزایش یافته و به میزان 36هزارمیلیارد ریال هزینه شده است و 4هزارو712 وسیله عمرانی نیز خریداری شده است. همچنین در شبکه حمل‌و‌نقل مترو و ریل شهری منابع خوبی دولت در اختیار شهرداری‌ها گذاشته و فعالیت‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.


شرایط حضور بانوان برای تماشای مسابقات

رحمانی‌فضلی درخصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها و اینکه وزارت کشور چه برنامه‌یی را در دستورکار دارد گفت: ما به دلایل اخلاقی، اجتماعی و امکانات موجود، فرصت حضور بانوان در اماکن ورزشی را نداشتیم. در سال گذشته نیز با توجه به مسابقات فوتبال و ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به یک مساله حقوقی تبدیل شد و بین وزارت ورزش و فدراسیون‌های مربوط در سطح بین‌المللی که می‌توانست برای ورزش ما دچار آسیب و اشکال شود که وزارت کشور و وزارت ورزش با هماهنگی‌ها و جلساتی در حد محدودی توانستیم این موضوع را حل کنیم.


حامیان تروریسم در یمن آشکار شدند

رییس شورای امنیت کشور همچنین به تحولات عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و اخیرا در یمن اشاره کرد و از مشخص شدن کسانی که تاکنون به صورت مخفی در این مناطق با ارسال سلاح، پول و تجهیزات لجستیک ایفای نقش می‌کردند و به عنوان طرف درگیری وارد ماجرا شدند خبر داد و یادآور شد که تروریست‌ها را اینها تجهیز و به ایران نیز به عنوان یک هدف نگاه می‌کنند ولی تمام تلاش ما این بوده که از ورود ناامنی جلوگیری کنیم.


آمادگی وزیر کشور برای ارایه گزارش «پول کثیف» در جلسه غیرعلنی مجلس

رحمانی‌فضلی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه آیا با توجه به هجمه‌هایی که اخیرا در این خصوص به شما وارد شده گزارشی درباره پول‌های کثیف دارید، اظهار کرد: آمادگی دارم که جریان پول کثیف و فرآیند آن را هرکجا لازم باشد ارایه کنم. از همین‌جا اعلام می‌کنم که آماده‌ام در یک جلسه یک‌ساعته در صحن غیرعلنی مجلس فرآیند پول‌های کثیف را در اقتصاد برای نمایندگان مجلس توضیح دهم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر