سیمکارت واگذارشده چطور بازیابی میشود؟
برای بازیابی اطلاعات سیمکارتی که منقضی یا واگذار شده است، میتوان با مراجعه به سامانه همتا و وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه و شماره سیمکارت، اطلاعات را بازیابی کرد. به گزارش ایسنا، در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیمکارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاههای شما از کارتابل سیمکارت منقضی یا واگذارشده در همتا حذف میشود، اما میتوانید این اطلاعات را برای سیمکارتهای دیگر خود بازیابی کنید. برای این کار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاههای خود و شماره سیمکارت منقضی یا واگذارشده را داشته باشید. کارتابل کد ملی با دو سیمکارت یا بیشتر، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد. بنابراین در صورتی که قبلا در سایت همتا ثبتنام کرده و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از دو سیمکارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیمکارتها یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیمکارتها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی میماند. برای بازیابی اطلاعات سیمکارت واگذارشده، در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت استفاده کرد یا اینکه ابتدا در سامانه ثبتنام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیمکارت آورده میشود. پس از وارد کردن شماره سیمکارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال میشود. با استفاده از رمز عبور ارسالشده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید. در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاهها» روی گزینه «افزودن دستگاه» کلیک کنید.