«خشمگین 7» به یک‌میلیارد دلار نزدیک شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۸۹

فیلم اکشن «خشمگین 7» در آغاز هفته دوم نمایش با فروش 252میلیون دلار در امریکا و 548میلیون دلار در خارج از آن قاره به سرعت در جهت شکستن رکوردها حرکت می‌کند.

«خشمگین 7» در پایان دهمین روز اکران در امریکای شمالی همچنان در صدر جدول فروش جای دارد و قصد دارد رکوردهای تازه‌یی بر جا بگذارد. این فیلم با فروش 60.6میلیون دلار در مدت سه روز آخر هفته میلادی گذشته در 4022 سالن امریکای شمالی به مجموع فروش 252.2میلیون دلار در قاره امریکای شمالی رسیده است و مانند هفته گذشته در جایگاه اول جدول فروش آن قاره قرار دارد.

به نوشته هالیوود ریپورتر، «خشمگین 7» در همین مدت 195میلیون دلار از محل گیشه 66 کشور و منطقه جغرافیایی خارج از امریکای شمالی درآورده و جمع فروش آن در خارج از امریکای شمالی به بیش از 548میلیون دلار رسیده و در مجموع، 800.5میلیون دلار در مدت 10 روز گذشته به جیب سازندگانش واریز کرده است.

این درحالی است که اکران فیلم قبلی مجموعه با عنوان «سریع و خشمگین 6» با فروش 239میلیون دلار در امریکای شمالی و 550میلیون دلار در خارج از آن قاره بعد از حدود سه ماه در سال 2013 (از اردیبهشت تا مرداد 92) به پایان رسید. هالیوود ریپورتر هفته گذشته پیش‌بینی کرده بود که «خشمگین 7» که آخرین فیلم بازیگر جوانمرگ شده هالیوود، پل واکر محسوب می‌شود، نخستین فیلم میلیارد دلاری شرکت یونیورسال را رقم خواهد زد.

این فیلم هفته گذشته رتبه نهمین افتتاحیه‌ تاریخ سینما از لحاظ فروش را پس از «انتقام‌جویان»، «مرد آهنی 3»، آخرین فیلم «هری پاتر»، دو فیلم «شوالیه تاریکی»، دو فیلم «عطش مبارزه» و «مرد عنکبوتی 3» به خود اختصاص داده بود. این فیلم تا اینجا در جایگاه هشتاد‌وچهارمین فیلم پرفروش تاریخ اکران سینمایی در امریکا و چهل‌و‌پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما در سراسر جهان قرار دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر