اخبار کوتاه

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۴

استاندارد ملی خدمات پس از فروش خودرو تدوین شد

ایسنا دستورالعمل خدمات پس از فروش خودرو تبدیل به استاندارد ملی شد. دستورالعمل خدمات پس از فروش خودرو با طرح و بررسی در سازمان ملی استاندارد ایران تبدیل به استاندارد ملی شد. این دستورالعمل مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و ویرایش چهارم آن ابتدای امسال از سوی این وزارتخانه به خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شده بود. با تبدیل دستورالعمل خدمات پس از فروش خودرو به استاندارد ملی، جایگاه حقوقی این دستورالعمل تقویت شده و از دستورالعمل داخلی یک وزارتخانه به یک سند ملی تبدیل و ضمانت اجرایی آن نیز افزایش یافته است.


خط ریلی ایران به شرق مدیترانه متصل می‌شود

نسیم مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز ساخت خط ریلی شلمچه به بندر بصره از فردا با حضور آخوندی خبر داد و گفت: با اجرای این خط‌آهن، امکان اتصال خط ایران به کشورهای شرقی مدیترانه فراهم می‌شود. منوچهر رحمانی افزود: مراسم آغاز ساخت خط ریلی شلمچه به بصره پس از سال‌ها تاخیر با حضور مقامات بلندپایه عراقی در بصره برگزار می‌شود. وی طول خط ریلی شلمچه به بصره را 35 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این طرح بین‌المللی با مشارکت پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود. رحمانی افرود: با اجرای خط آهن شلمچه به بصره امکان اتصال خط ایران به کشورهای شرقی مدیترانه فراهم خواهد شد ضمن آنکه انتقال به عراق آسان‌تر می‌شود.


توافق ریلی ایران و تاجیکستان

معاون‌ اول راه‌آهن تاجیکستان از تهیه و امضای موافقتنامه حمل و نقل ریلی بین دو کشور ایران و تاجیکستان و توسعه همکاری‌های میان دو کشور در زمینه ساخت و ساز و ایجاد زیربناهای ریلی خبر داد. روز گذشته هیاتی از راه‌آهن تاجیکستان در راستای ارتقای همکاری‌‌های ریلی با ایران با مسوولان ریلی کشور دیدار و گفت‌وگو کردند. «بهرام تیمورویچ شادی اوف» معاون اول راه‌آهن تاجیکستان درباره این سفر به فارس گفت: هدف ‌از سفر به ایران تهیه و امضای موافقتنامه حمل و نقل ریلی بین دو کشور ایران و تاجیکستان است. معاون‌ اول راه‌آهن تاجیکستان عمده کالاهای ترانزیت شده میان دو کشور را بارهای مختلف تولیدی دو کشور ایران و تاجیکستان به مقاصدی مانند خلیج فارس، پاکستان و هند عنوان کرد و گفت‌: با توافق و مذاکرات انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم، حجم مبادلات کالا بین دو کشور به یک میلیون تن افزایش یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر