تازه خبر

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۹

562 شهرک کشاورزی ساماندهی می‌شوند

ایرنا عضو هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران گفت: 562شهرک کشاورزی کشور تا پایان سال جاری ساماندهی می‌شود. علیرضا اورنگی گفت: این شهرک‌های صنعتی شامل مجتمع‌های گلخانه‌یی، دامی و شیلات، در سراسر کشور پراکنده و در 20سال اخیر ساخته شده است. وی اظهار کرد: این شهرک‌های کشاورزی شامل مجتمع‌های ساخته شد در دست ساخت، فعال، نیمه‌فعال و غیرفعال است. وی عنوان کرد: تاکنون نمایندگی شرکت شهرک‌های صنعتی در 12 استان کشور راه‌اندازی شده است و این کار تا پایان سال ادامه می‌یابد. اورنگی گفت: به دلیل بی‌توجهی به مجتمع‌های کشاورزی در ایران، پراکندگی و نابسامانی آنها، بخش زیادی از سرمایه‌گذاری‌های کشاورزی کشور راکد مانده است. وی افزود: دولت تصمیم گرفته است با انسجام مدیریتی در مجتمع‌های کشاورزی ایران و متصل کردن آنها به یک شبکه تولیدی این مجتمع‌ها را وارد فضای تولید کند.


پرداخت هزینه وسایل کمک‌پزشکی به بیمه‌شدگان

فارس به گزارش اداره کل روابط‌عمومی سازمان تامین اجتماعی، چنانچه برابر ضوابط، یکی از مشمولان قانون تامین اجتماعی طبق تجویز پزشک معالج نیاز به یکی از انواع وسایل کمک پزشکی مورد تعهد این سازمان داشته باشد، تامین اجتماعی برابر ضوابط مربوط، بیمه‌شده را در تامین هزینه اقلام و وسایل کمک پزشکی مورد نیازشان حمایت خواهد کرد. بنا بر قوانین سازمان تامین اجتماعی بیمه‌شدگان مشمول دریافت هزینه وسایل کمک پزشکی برای دریافت آن باید مدارکی شامل گواهی تجویز پروتز از سوی پزشک معالج (متخصص مرتبط) فاکتور خرید وسایل کمک پزشکی را به شعب تامین اجتماعی ارایه کنند. (به استثنای پروتز دندان که صرفا با گواهی و فاکتور دندانپزشکان و دندان‌سازان تجربی دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل بررسی و پرداخت خواهد بود.) بر این اساس مرجع تایید گواهی تجویز وسایل کمک پزشکی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی درخصوص پروتز با تعرفه بیش از 200هزار ریال پزشکان معتمد و در مورد وسایل کمک پزشکی با قیمت بیش از 700هزار ریال، شوراهای پزشکی تامین اجتماعی است.


برنج‌های وارداتی

شناسنامه‌دار می‌شوند

ایفدونا معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: در سال جاری فرآورده‌های سلامت‌محور را با جدیت کنترل خواهیم کرد و محصولات پرمصرف مثل برنج، آرد، لبنیات و فرآورده‌های گوشتی در اولویت قرار دارند و با جدیت از لحاظ سلامتی کامل کنترل و برنج‌های وارداتی شناسنامه‌دار خواهد شد. رسول دیناروند با بیان اینکه در کنترل برنج‌های وارداتی کارهای بسیار خوبی انجام شده است، افزود: شناسنامه‌دار کردن برنج‌های وارداتی انجام شده و شناسنامه‌دار کردن برنج‌های تولید داخل نیز در حال انجام است. وی تصریح کرد: خوشبختانه برنج‌های وارداتی از لحاظ سلامتی مشکلی ندارند و سازمان غذا و دارو برای سلامت تک‌تک محصولات و فرآورده‌های سلامت‌محور برنامه‌های ویژه‌یی طراحی کرده است.


جای خالی زعفران

در صادرات به روسیه

ایانا نایب‌رییس شورای ملی زعفران گفت: هرچند روابط ایران و روسیه در حوزه تجاری با محوریت بخش کشاورزی افزایش چشمگیری یافته است، اما زعفران در تبادلات تجاری ایران و روسیه از قلم افتاده است. غلامرضا میری افزود: در حالی که فاصله مسافتی ایران و روسیه کوتاه است و این کشور به لحاظ موقعیت اقتصادی، توانایی تامین چنین ادویه باارزش و گران‌قیمتی را دارد، اما به دلایل زیادی که مهم‌ترین آنها ناشناخته ماندن زعفران برای روس‌ها است، هنوز طلای سرخ ایرانی وارد بازارهای ایرانی نشده است. وی خاطرنشان کرد: هرچند شورای عالی زعفران که متشکل از 9تشکل فعال در حوزه زعفران است، طی سال‌های گذشته طرح جامع زعفران را تدوین کرد، اما طی سال‌های اخیر با بودجه آن موافقت نشده است. میری ادامه داد: 300میلیارد تومان بودجه پیشنهادی برای کل بخش کشاورزی به‌شمار می‌رفت که 18 تا 20درصد آن می‌توانست در حوزه زعفران اختصاص پیدا کند که به‌علت شرایط درآمدی دولت، طی سال‌های اخیر و همچنین قدرت چانه‌زنی وزارتخانه با نمایندگان مجلس تاکنون بودجه دریافت نکرده است.


لغو مجوز متخلفان اجرای برچسب اصالت

ایفدونا معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو با تایید خطاهای مشاهده‌شده در برچسب اصالت، از لغو مجوز شرکت‌های مجری متخلف خبر داد. اکبر عبداللهی‌اصل برخی از این تخلفات را واگذاری امور چاپ و الصاق برچسب توسط مجری به سایرین دانست و سایرین را هر فردی تلقی کرد که دارای قرارداد رسمی با شرکت مجری نباشد. عبداللهی‌اصل گفت: واگذاری چاپ و الصاق شناسه‌ها به چاپخانه، واگذاری الصاق به شرکت واردکننده و استفاده از نیروهای شرکت‌های خدماتی آموزش‌ندیده مهم‌ترین تخلفات مشاهده شده است. وی گفت: طبق دستورالعمل اجرایی نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت، این اقدام منجر به تعلیق فعالیت شرکت می‌شود. وی درج برچسب در محل نامناسب و استفاده از آن به عنوان پلمب درب را از دیگر خطاهای صورت‌گرفته معرفی و تصریح کرد: بهترین محل درج شناسه در یک طرف کف یا درب بدون خم شدن است. عبداللهی‌اصل عدم مطابقت بارکد اصلی و شماره سری ساخت روی جعبه‌ها با آنچه روی شناسه‌ها درج می‌شود، کیفیت نامناسب برچسب‌ها شامل نبود برش امنیتی، قابل جدا شدن و پرینت نامناسب را به عنوان دیگر موارد گزارش شده نام برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر