اخبار
دفاتر پستی در روزهای کرونایی دایر است
به گفته مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست، در روزهایی که محدودیتهای کرونایی در کشور اعمال شده، از آنجایی که شرکت پست در گروه یک و سازمانهای خدمترسان قرار دارد، مردم میتوانند در ساعات اداری طبق روال عادی از خدمات شرکت پست استفاده کنند. به گزارش ایسنا، تشدید شیوع ویروس کرونا و ثبت رکوردهای بالا در ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس باعث شد تا محدودیتها و تعطیلات کرونایی جدیتر شود. در این بین، فعالیتها در هر شهر و منطقهای بسته به وضعیت ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا متوقف یا نیمه متوقف شده، با وجود این گروههای خدمترسان در این مدت به فعالیت خود ادامه میدهند. در این راستا حسن عمیدی -مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست- با اشاره به فعالیتهای شرکت ملی پست در شرایط شیوع کرونا در ایران، بیان کرد: از اسفندماه ۹۸ با شیوع ویروس کرونا در کشور، شرکت ملی پست همقدم با دیگر افراد و سازمانهایی که به مردم خدمترسانی کردند، در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند، در حالی که مردم در قرنطینه بودند، اقلام و اشیای خود را از طریق شرکت پست ارسال میکردند. وی ادامه داد: در این مقطع زمانی که کرونا سختتر شده و وارد پیک پنجم کرونا شدیم، با توجه به اینکه مجموعه شرکت ملی پست در گروه یک و سازمانهای خدمترسان قرار دارد، مانند آتشنشانی، بیمارستانها و مراکز اورژانس، خدمات آن جزو الزامات و ضروریات روزمره زندگی شهروندان است و هیچ اختلالی در فعالیت پست ایجاد نشده، بنابراین مردم میتوانند خدمات خود را از شرکت پست دریافت کنند و ما میتوانم به قطع زنجیره کرونا و خروج از این پیک کمک کنیم. به گزارش ایسنا، در دوران شیوع ویروس کرونا به ویژه تعطیلات دو هفتهای اخیر کسبوکارها، بخش عمدهای از خریدهای مردم بهصورت غیرحضوری و از طریق فروشگاههای اینترنتی انجام میشود. با توجه به اینکه تحویل بخش عمده این بستهها توسط شبکه پستی انجام میشود، شرکت ملی پست با بسیج تمامی امکانات موجود و بهرهگیری از ظرفیتهای بخش خصوصی، تلاش کرده بستهها و امانات مردم را به موقع تحویل دهد.
حل چالش اخذ کد بیمه برای شتابدهندهها
معاون وزیر ارتباطات گفت: چالش اخذ کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتابدهندهها با همکاری سازمان تامین اجتماعی حل شد و دیگر نیازی به پیگیری موردی نیست. به گزارش مهر، امیر ناظمی در اینستاگرام با بیان اینکه با صدور بخشنامه از سوی سازمان تأمین اجتماعی، تیمهایی که در محل کار اشتراکی فعالیت دارند کد کارگاه اختصاصی خواهند داشت، اظهار داشت: توسعه چه به صورت کلان و چه به صورت بخشی، فرآیندی زمانبر است. واقعیت آن است که برای چالشهای ایران امروز راهحل سریع و اکسیرهایی که یک شبه یا چند ساله وضعیت ما را بهسامان کنند، وجود ندارد. وی با بیان اینکه شاید چالش اصلی باور همین واقعیت است که فاصله ما از وضعیت مطلوب بیش از برآورد فعلی است، ادامه داد: چالشهای بزرگی که اکنون وجود دارند، نیازمند هزاران اصلاح کوچک، اما همراستا و همافزا است و البته چندین اصلاح بزرگ. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: اگرچه بخش اقتصاد دیجیتال در همین سالهای رکود اقتصادی، پر رشدترین بخش اقتصادی بود و برخلاف سایر حوزهها که سهم بالایی از رانتها را هم داشتند، اکوسیستم استارتآپی رشد مثبت داشت اما بخش عمدهای از چالشهایش در همان مسائل بزرگ و خارج از بخش گره خورده است. وی با بیان اینکه رویههای سنتی و قدیمی نهادهای مختلف هر کدام میتوانستند بخشی از چالش باشند، ادامه داد: شاید بیمه و مالیات دو بخشی بودند که سهم عمده در این نارضایتیها داشتند. به همین دلیل جلسات مداوم با هر دو نهاد در همه سالها ادامه داشت. ناظمی گفت: تلاش ما آن بود که یکی یکی رویههای سنتی را با این بخش نوآمده آشتی دهیم. مثلاً برای همین بیمه لازم بود تا مفهوم فریلنسینگ به رسمیت شناخته شود، یا عدم نیاز به پرداخت سهم بیمه برای استارتآپی که همه سهامدار هستند و یا مساله کارورزی (اینترنشیپ)، دورکاری یا فضاهای کار اشتراکی یا شتابدهنده که چندین شرکت یا گروه در یک مکان مشغول فعالیت هستند. وی تاکید کرد: هر کدام از این مسائل شاید کامل کامل حل نشده باشد، اما بخش عمدهای از چالشهایی که چند سال پیش وجود داشت اکنون حل شده است. ناظمی افزود: هفته پیش یکی دیگر از مسائل مورد چالش نیز نهایتاً منجر به صدور بخشنامه شد.