ویژه
افزایش مدارس برکت به 2500 مدرسه تا پایان سال
تعداد مدارس برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان سال جاری به 2 هزار و 500 مدرسه میرسد. مدیرعامل بنیاد برکت از افتتاح 700 مدرسه برکت در سال جاری خبر داد و افزود: با بهرهبرداری از این 700 مدرسه، تعداد مدارس بنیاد برکت تا پایان سال 1400 به 2 هزار و 500 مدرسه خواهد رسید. امیرحسین مدنی همچنین پیشبینی کرد که تعداد مدارس برکت در سال آینده به 3 هزار مدرسه برسد. وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت یکهزار مدرسه و آبادانی هزار نقطه روستایی در کشور آغاز به کار کرد و ثمره فعالیت 14 ساله بنیاد در حال حاضر فقط در امور عمرانی و زیربنایی بیش از 53 هزار پروژه است. مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: در حال حاضر 250 هزار دانشآموز ساکن مناطق محروم کشور مشغول تحصیل در مدارس برکت هستند و بیش از 3 هزار روستا تحت پوشش فعالیت مدرسهسازی بنیاد قرار دارند. مدنی با اشاره به فعالیتهای مدرسهسازی بنیاد برکت افزود: تا به امروز یکهزار و 650 مدرسه برکت با 8 هزار و 500 کلاس درس در مناطق محروم و روستایی کشور به بهرهبرداری رسیده و تقدیم دانشآموزان این مناطق شده است. وی ادامه داد: بنیاد برکت همچنین نسبت به ساخت و تحویل یکهزار مدرسه عشایری و جایگزینی با مدارس کانکسی متعهد است که 500 مدرسه تا پایان سال افتتاح و تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.
ریل 54E1 ذوب آهن اصفهان متروی تهران را از واردات ریل بینیاز کرد
برای اولینبار در کشور تلاشگران ذوب آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل 54E1 مطابق با استاندارد EN-13674 برای بهرهبرداری در متروی کلانشهر تهران شدند. مهرداد تولاییان معاون بهربرداری ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: پیرو تولیدات ریلی ذوب آهن، از جمله ریلهای 60E1 و U33 برای خطوط راه آهن، ریل S49 برای متروی بهارستان، ریل R18 برای معادن و ریل زبانه سوزن، ۱۲ مردادماه ریل 54E1 نیز برای مترو کلانشهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بینیاز شود. وی با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوب آهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کارگرفته شده است، افزود: ریلی که امروز تولید شد، پس از کنترل، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژهای برخوردار است، ارسال میشود. علی عبداللهپور مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص گفت: در گذشته از ریل 60E1 ذوب آهن اصفهان استفاده کردهایم که از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به اینکه تولید ریل 54E1 نیز بر اساس استانداردهای بینالمللی است، کیفیت بسیار مطلوبی دارد. وی افزود: در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل 54E1 نیاز داریم که قطعاً شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است.