ویژه
آمار جذب مشترک در ایام کرونا؛ همراهاول بیشترین، ایرانسل کمترین
گزارش آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مقطع زمانی منتهی به پایان سه ماهه دوم سال 1400 گویای آن است که همراهاول همچنان پیشتاز و پیشران ارایه فناوری نسل 4 در کشور بوده و بیش از مجموع مشترکان 2 اپراتور دیگر، کاربران را تحت پوشش قرار داده است.به گزارش آیتی آنالیز، بر اساس گزارش این سازمان از وضعیت توسعه ارتباطات پهنباند ثابت و سیار و تفکیک فناوریهای ارایه شده، همراه اول بیش از 38 میلیون مشترک تحت پوشش شبکه نسل 4 (4G) دارد. مقایسه این تعداد از مشترک زمانی حایز اهمیت است که مجموع مشترکان نسل 4 دو اپراتور دیگر یعنی ایرانسل و رایتل رقمی بیش از 35 میلیون مشترک را شامل میشود.بر اساس آمار مذکور همراه اول بالغ بر 10 میلیون مشترک نسل 3 و بیش از 38 میلیون مشترک نسل 4 را تحت پوشش دارد.این در حالی است که تعداد مشترکان نسل 4 ایرانسل بیش از 32 میلیون نفر و تعداد مشترکان نسل 4 رایتل نیز بیش از 3 میلیون مشترک است.به این ترتیب همراه اول در ارایه خدمات نسل 4 در ایران سهم بازاری 52.5 درصدی داشته و 48.5 درصد باقیمانده نیز در اختیار دو اپراتور ایرانسل و رایتل قرار دارد.در خدمات نسل 3 هم همراهاول به علت در اختیار داشتن بیشترین مشترک و بزرگترین شبکه پوشش ارتباطات در کشور، بالغ بر 10 میلیون مشترک را تحت پوشش دارد که این آمار در مجموع 2 اپراتور ایرانسل و رایتل به کمی بیش از 6 میلیون مشترک میرسدو در نهایت اینکه بر اساس آمار تجمیعی مشترکان نسل 3 و 4، در ایران تا پایان سه ماهه دوم سال 1400، همراه اول با بیش از 48 میلیون مشترک از مجموع تعداد مشترکان ایرانسل با 38 میلیون مشترک و رایتل با 4 میلیون مشترک، همچنان پیشتاز بوده و 8 میلیون مشترک بیشتر را از نعمت خدمات 3G و 4G برخوردار کرده و مانع بروز شکاف دیجیتال و جلوگیری از محرومیتهای ارتباطی در کشور شده است. در همین حال بررسی یک آمار دیگر در خصوص میزان افزایش مشترکان اپراتورهای موبایل و مقایسه این اطلاعات با یکدیگر نیز حاوی نکات جالبی است. بررسی آمار رگولاتوری از مقطع زمانی 3ماهه چهارم سال 98 تا 3ماهه دوم سال 1400 که مقارن با ایام کرونا بود نشان میدهد که همراهاول بیشترین جذب مشترک را داشته است. پس از همراه اول، رایتل بالاترین درصد جذب مشترک را داشته و در انتها نیز ایرانسل کمترین درصد جذب مشترک را در مقطع مذکور داشته است.این در حالی است که در ایام کرونا کشور با بیسابقهترین حجم تقاضای مشترکان و هجوم به خدمات ارتباطاتی و اینترنت مواجه شد و از سوی دیگر نیز تعاملات جهانی با رکود مواجه شده بود که امر توسعه زیرساختها و ظرفیتها را با کندی و مشکل مواجه میکرد.
دعوت دوستان به آیگپ و افزایش امتیازات
به گزارش روابط عمومی آیگپ، کاربران آیگپ میتوانند از دوستان و مخاطبین خود دعوت کنند تا به آیگپ بپیوندند. دعوت از دوستان میتواند مزایای مختلفی برای کاربران آیگپ داشته باشد.مهمترین این مزیتها گستردهتر کردن جامعه مخاطبین هر کاربر در پیامرسان آیگپ است. استفاده کنندگان از این سوپر اپلیکیشن وقتی مخاطبان بیشتری از دوستان خود را در آیگپ داشته باشند، طبیعتا میتوانند با افراد بیشتری در آیگپ در ارتباط باشند.یکی دیگر از محاسن قابلیت دعوت از دوستان در آیگپ، افزایش امتیاز است! دعوت دوستان، یکی از روشهای ویژه برای کسب امتیاز است به این شکل که کاربر پس از دعوت دوستان به تعداد نامحدود، میتواند تا سه مرحله بعد نیز امتیاز کسب کند.وقتی که شما از یکی از دوستانتان را برای ورود به آیگپ دعوت کرده و شخص مذکور وارد آیگپ میشود، در این مرحله شما 100 امتیاز کسب میکنید. سپس دوست شما نیز یکی از مخاطبانش را برای نصب آیگپ دعوت کرده و او وارد آیگپ میشود. در این مرحله علاوه بر دوست شما، شما نیز 100 امتیاز دیگر دریافت خواهید کرد. در مرحله سوم نیز با دعوت از شخص سوم باز هم شما 100 امتیاز کسب میکنید و این دعوت میتواند به تعداد نامحدود از مخاطبان برای شما اتفاق بیفتد.