دنیای فناوری
قوانین سختگیرانه تازه استرالیا علیه غولهای فناوری
استرالیا قصد دارد قوانین سختگیرانه بیشتری را علیه انحصارطلبیها و رفتارهای ضد رقابتی شرکتهای بزرگ فناوری و به خصوص شرکتهای امریکایی به تصویب برساند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه گفت: استرالیا یک بررسی پارلمانی گسترده در مورد رفتار و عملکرد بزرگترین شرکتهای فناوری جهان و ضرورت تصویب قوانین جدید در این رابطه انجام خواهد داد. استرالیا تلاشهای جهانی را برای مهار قدرت غولهای فناوری مانند آلفابت شرکت مادر تخصصی گوگل و فیسبوک رهبری کرده و قوانینی را تصویب کرده که به الگویی برای دیگر کشورها برای کنترل عملکرد شرکتهای فناوری مبدل شدهاند. موریسون روز چهارشنبه با اشاره به افزایش احتمال وضع مقررات تازه در مورد غولهای فناوری گفت: تحقیقات جدید دامنه وسیعی خواهد داشت و وی از نمایندگان پارلمان استرالیا خواسته تا الگوریتمهای مورد استفاده پلتفرمهای شبکههای اجتماعی، نحوه تأیید هویت و سن افراد و میزان محدودیتهای تحمیل شده بر کاربران را بررسی کنند. موریسون به خبرنگاران گفت: شرکتهای فناوری بزرگ باید به سوالات بزرگی پاسخ دهند. آنها این پلتفرمها را ایجاد کرده و باید از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنند.
ابزار تازه توئیچ برای شناسایی کاربران متخلف
سایت بازی زنده توئیچ متعلق به آمازون ابزار تازهای را به کار گرفته که شناسایی کاربرانی را ممکن میکند که تلاش میکنند به زور وارد کانالهایی شوند که از آنها حذف شدهاند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، ابزار یادشده که ابزار شناسایی کاربران مشکوک نام دارد، با مشخص کردن کاربران متخلف که به دلایل مختلف از کانالهای گوناگون بازی حذف شدهاند به مدیران و خالقان کانالها امکان میدهد تا در مورد ورود یا عدم ورود این افراد تصمیم بگیرند. توئیچ بارها به علت بیتوجهی به ضرورت مسدود کردن دسترسی کاربران متخلف به کانالهای بازی مورد انتقاد قرار گرفته بود. این سایت معمولاً توجهی به تخلفات کاربران خود که از آن به عنوان ابزاری برای نفرت پراکنی، دشنام دادن و آزار دیگر کاربران استفاده میکنند، نشان نمیدهد. پلتفرم توئیچ که در میان کاربران بازیهای ویدئویی محبوبیت دارد، این ابزار را بر مبنای بازخوردهای دریافتی کاربران راهاندازی کرده است. آنان خواستار ابداع روشی بهتر برای مقابله با مهاجمان و افراد متخلف بودند. آلیسون هافمن، مدیر محصولات سلامت جامعه توئیچ در مصاحبهای در این مورد گفت: این ابزار برای حل مشکل اصلی ما یعنی آزار و اذیت هدفمند طراحی شده است. ما از طریق صحبت با کاربران توئیچ در طول زمان شنیده بودیم که این یک مشکل دایمی برای آنها است. ابزار یادشده مبتنی بر هوش مصنوعی است و طراحی آن چند ماه طول کشیده است. این ابزار قادر به شناسایی خودکار انواع مشخصی از رفتار متخلفانه کاربران است و بهطور خودکار بر روی کانالهای بازی فعال میشود. اما غیرفعال کردن و تغییر تنظیمات آن نیز ممکن است.