اخبار
برداشته شدن یکی از عوامل کندی شبکه ارتباطی کشور
ایرنا| با تشکیل کمیته بازمهندسی شبکه دیتا در راستای اصلاح توزیع ترافیک شبکه کشور، یکی از عوامل کندی شبکه ارتباطی کشور از میان برداشته میشود. به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با هدف اصلاح توزیع ترافیک شبکه و تحقق الزامات شبکه ملی اطلاعات، کمیته «اصلاح مهندسی ترافیک شبکه ملی اطلاعات» برای طراحی و بازمهندسی جریان ترافیک داده کشور با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و مشارکت فعال اپراتورها و شرکتهای تامینکننده محتوا تشکیل شده است. بر اساس این گزارش، یکی از مشکلات موجود شبکه ارتباطی کشور در سطح اپراتورها و تامینکنندگان محتوا، تمرکز شبکه و محتوای مورد نیاز کاربران در تهران است، به گونهای که این موضوع تاثیر معناداری در کندی شبکه و تاخیر دسترسی کاربران به اطلاعات را ایجاد میکند. به دلیل تمرکز تجهیزات مربوط به سیستمهای مسیریابی، ترجمه آدرس IP و صورتحساب مشترکان در تهران، ارتباط بین دو کاربر در یک اپراتور یا ارتباطات بین کاربران دو اپراتور حتی اگر هم فرستنده و همگیرنده درون یک استان باشد باید به تهران منتقل شده و بازگردد و به این ترتیب تاخیر قابل توجهی در ارسال بستههای دیتا از مبدا تا مقصد ایجاد میشود و اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تاخیر در این مسیر بیشتر هم میشود. یکی از چالشهای این نوع توزیع ترافیک در بحرانهای طبیعی و غیر طبیعی مشهود است و تهران به عنوان نقطه تمرکز عبور دیتا، ضعف بزرگی برای ارتباطات کشور محسوب میشود.
تاکید زارع پور بر اعتماد به کالای ایرانی
وزیر ارتباطات بر لزوم درج نشان ساخت ایران بر کالاهای حوزه ICT تاکید کرد و گفت: وقتی تولیدکننده ایرانی با اعتماد به نفس کالای با کیفیت تولید میکند با افتخار هم باید نشان ایرانی برآن درج کند. به گزارش مهر، عیسی زارع پور با انتشار پستی در شبکه اجتماعی خود نوشت: هفته قبل از چند واحد تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام دیدن کردم. در این واحدها محصولات با کیفیتی آماده و عرضه میشد، محصولاتی که در کشورهای دیگر هم بازار صادراتی داشتند. محصولاتی که نشاندهنده توان و خلاقیت جوانان این مرز بوم و مایه غرور و افتخار ملی هستند. وی ادامه داد: نکتهای که ذهن مرا در این بازدیدها به خودش مشغول کرده بود، درج نشدن نام و برند این تولیدکنندگان به خط فارسی بر محصولات و بستهبندی آنها بود. حتی برخی از محصولات با وجود اینکه صددرصد تولید داخل بود، به اصطلاح «Made in Iran» بر آن حک نشده بود. یکی از تولیدکنندگان میگفت: «اگر روی محصول ایرانی فارسی بنویسیم مردم اعتماد نمیکنند و نمیخرند، در حالی که همین محصولات به دیگر کشورها صادر میشود و به لحاظ کیفیت با نمونههای خارجی قابل رقابت است.» وزیر ارتباطات گفت: خط و زبان فارسی و فرهنگ ایرانی، زیبا، غنی و میراث نیاکان فرهنگپرور ما است. دوستشان داریم و با غیرت و تعصب باید در معرفی آن به جهانیان بکوشیم.