افزایش ۳۰ درصدی تماس با ۱۱۵ در ۹ ماه گذشته
از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره اضطراری ۱۱۵ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۳۰ درصدی داشته است. رییس سازمان اورژانس کشور ضمن اعلام این خبر گفت: اورژانس یکی از مطالبات جدی مردم محسوب میشود و دستیابی به موثرترین الگوی ارایه خدمات فوریتهای پزشکی و پیشگیری از مرگ و میر، مصدومیتها و عوارض ناشی از حوادث از جمله اهداف سازمان اورژانس است. میعادفر خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین تا آذر سال جاری بیش از ۱۹ میلیون تماس با شماره اضطراری ۱۱۵ برقرار شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۰ درصدی برخوردار بوده و طی همین مدت، تعداد ماموریتهای اورژانس پیش بیمارستانی رشد۱۵ درصدی داشته است.
به گفته او، مدت زمان رسیدن عوامل اورژانس به صحنه حادثه هنوز به استاندارد مطلوب نرسیده و در همین راستا، پیشنهادات و درخواستهای سازمان را در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات فوریتهای پزشکی در کشور مطرح کرد.