ویژه

۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۰۱:۴۶:۳۳
کد خبر: ۱۸۷۱۰۱

با صادرات محصولات

بنگاه‌های مشارکتی محقق شد  ورود 14 میلیون دلار  با «برکت» به کشور

مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در توانمندسازی بنگاه‌های صنعتی، ارزآوری 14 میلیون دلاری را به دنبال داشته است. معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر افزود: بنگاه‌های مشارکتی بنیاد در سال 1400 توانسته‌اند 14 میلیون دلار از محصولات تولیدی خود را صادر کنند. هادی جوهری تاکید کرد: این ارزآوری در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» حاصل صادرات 8 بنگاه صنعتی مشارکتی بنیاد برکت است که توانسته‌اند محصولات خود را به کشورهای مختلف از جمله روسیه، ترکیه، عراق و افغانستان صادر کنند.

معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ادامه داد: اقلام صادراتی بنگاه‌های مشارکتی بنیاد برکت شامل محصولاتی همچون شمش روی، سیم و کابل، پوشاک، نوشت‌افزار، قطعات لوازم برقی خانگی، انواع پریز و لامپ و کلید، سیم مسی، فلوت، لاینر، شیشه سکوریت، لمینیت، رب گوجه و کنستانتره می‌شود. به گفته جوهری، این 8 بنگاه صنعتی مشارکتی بنیاد برکت شامل عطار الکتریک، ذوب روی ایجرود، پارس کاغذ نکا، سیم و کابل نور زنجان، زرین شیشه مرکزی، خرمدشت کردستان و شتاب‌دهنده کارآفرینی اجتماعی در استان‌های خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، زنجان، کردستان و تهران مستقر هستند و فعالیت می‌کنند.  وی یادآور شد: این بنگاه‌های مشارکتی با سرمایه‌گذاری اقتصادی بنیاد توانسته‌اند کسب و کار خود را توسعه داده و تولید محصولات‌شان را افزایش دهند. برخی از این واحدهای صنعتی پیش از مشارکت با بنیاد برکت حتی دچار رکود و کمبود سرمایه در گردش بوده و فعالیت‌های حداقلی داشته‌اند. معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در حوزه توانمندسازی بنگاه‌های صنعتی توضیح داد: بنیاد تا به امروز با حجم کل سرمایه‌گذاری 80 هزار میلیارد ریالی و با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در مجموع اقدام به مشارکت، ارایه تسهیلات و پشتیبانی از 850 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که ایجاد اشتغال برای بیش از 211 هزار نفر را به دنبال داشته است.

گسترش فعالیت مروجین مصرف بهینه آب در سطح استان اصفهان

مدیر روابط عمومی آبفای استان اصفهان از نظارت ویژه این شرکت بر رفتار مصرفی مشترکین در روزهای پایانی سال خبر داد. مهرداد خورسندی با اشاره به آغاز خانه تکانی و تمیزکاری منازل گفت: بیش از 300 نفر از کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در قالب گشت‌های مروجین مصرف بهینه آب اقدام به گشت‌زنی در سطح شهرها و روستاهای تحت پوشش کرده و با هدررفت‌های مشهود و فعالیت‌هایی که موجب مصرف بی‌رویه آب می‌شود برخورد خواهند کرد. وی شستن فرش، خودرو، لوازم خانگی و اثاثیه در معابر و همچنین سرریز مخازن ذخیره آب را مصداق هدررفت مشهود آب اعلام کرد و گفت: به دلیل سنت خانه‌تکانی از اوایل اسفند تا زمان آغاز سال نو به عنوان روزهای اوج مصرف در بخش خانگی محسوب می‌شود و به همین دلیل از شهروندان و روستاییان عزیز درخواست می‌شود نسبت به صرفه جویی در مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان افزود: مشترکین این شرکت بهتر است در این روزها به جای شست‌وشوی فرش و خودرو در منزل به موسسات قالیشویی و کارواش مراجعه کرده و شیرآلات منزل خود را نیز به لوازم کاهنده مصرف نظیر پرلاتور و سردوش‌های کاهنده مجهز سازند. اضافه می‌شود درحال حاضر نزدیک به 100 درصد جمعیت شهری و 95 درصد جمعیت روستایی در 98 شهر و 949 روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بخش آب استفاده می‌کنند.

کلنگ آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آب کامیاران توسط استاندار کردستان به زمین زده شد

دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان شنبه ۳۰ بهمن ماه  در جریان سفر به شهرستان کامیاران کلنگ آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه آب این شهر را به زمین زد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، مهندس تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این مراسم گفت: تصفیه‌خانه آب شرب شهر کامیاران در زمینی به مساحت ۸ هکتار با هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان طی ۳۶ ماه ساخته می‌شود و سیستم تصفیه در این تصفیه‌خانه از نوع روش تصفیه متعارف و ظرفیت تصفیه ۳۰۰ لیتر در ثانیه در ۲ خط می‌باشد. وی افزود: جمعیت زیر پوشش این طرح در حال حاضر ۶۰ هزار نفر می‌باشد که در سال افق طرح به ۷۰ هزار نفر خواهد رسید. استاندار کردستان نیز با ابراز خشنودی از برنامه‌ریزی اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد هرآنچه که به لحاظ اعتباری برای این پروژه نیاز باشد به سرعت تامین کنیم. تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران به عنوان نهمین تصفیه‌خانه فاضلاب استان بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.  ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب کامیاران 18 هزار و 114 مترمکعب در شبانه روز و جمعیت زیر پوشش در افق طرح 105 هزار نفر می‌باشد.  با توجه به اینکه خروجی پساب این تصفیه‌خانه به طول ۳ کیلومتر باید از زمین‌های کشاورزی هدایت می‌گردید، کشاورزان اجازه لوله‌گذاری پساب فاضلاب و انتقال به محل پیش بینی شده را با عبور از زمین های کشاورزی ندادند و لذا مقرر شد خط انتقالی به این منظور توسط شرکت آبفا اجرا شود.

 

ارسال نظر