نمایندگان انگلیس خواهان تغییر فرهنگ اینفلوئنسری شدند
طبق گزارش نمایندگان پارلمان انگلیس، ظهور پدیده اینفلوئنسرهای آنلاین شکافهایی را در قوانین این کشور آشکار کرده است. به گزارش مهر به نقل از پرس اسوسیشن، در گزارش کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) پارلمان انگلیس درباره فرهنگ اینفلوئنسری از دولت خواسته شده قوانین استخدام و تبلیغ را برای حفاظت از کودکان، تماشاچیان، اینفلوئنسرها و افرادی که بهطور آنلاین برنامه دارند تقویت کند. نمایندگان پارلمان توصیه کردهاند کودکان، والدین و مدارس باید از توسعه سواد رسانهای پشتیبانی کنند و همچنین قوانین مربوط به تبلیغات برای کودکان باید پررنگتر شود. ازسوی دیگر قانون کار کودکان در انگلیس نیز باید به روز رسانی شود تا رشد تعداداینفلوئنسرهای کودک را نیز در بر گیرد. در این گزارش نمایندگان خواهان ایجاد دستورالعملی برای بازاریابی اینفلوئنسری شدهاند. در کنار این موارد گزارش از دولت انگلیس خواسته تحقیقاتی درباره اکوسیستم اینفلوئنسری انجام دهد تا همزمان با گسترش آن، بتوان قوانین مناسبی وضع و آنها را مدیریت کرد. رگولاتورهای تبلیغات باید اختیارات بیشتری بیابند تا قوانین مربوط به تبلیغات را اجرا کنند و شکافهای مربوطه را برطرف کنند. جولیان نایت مدیر این کمیته میگوید: ظهور فرهنگ اینفلوئنسری آنلاین فرصتهای قابل توجهی برای افرادی که در صنایع خلاق فعالیت میکنند، به وجود آورده و اقتصاد این کشور را ارتقا داده است. اما در بیشتر اوقات و زمانی که موضوعی به شبکههای اجتماعی مرتبط باشد، با اندکی بررسی متوجه دنیای دیگری میشویم که اینفلوئنسرها و دنبالکنندگانشان در معرض خطر سواستفاده و آزار آنلاین قرار دارند.