مسابقه «از باغشهر تا باغِ شهر» به ایستگاه پایانی رسید
جلسه تبیین طرحهای برتر مسابقه «از باغشهر تا باغ شهر» روز 9 خرداد برگزار و طی آن آثار رسیده به دبیرخانه این مسابقه مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش اداره ارتباطات رسانهای شهرداری اصفهان، به دنبال برگزاری مسابقه «از باغشهر تا باغِ شهر» در سال گذشته و به همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان و مشارکت اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان، جلسه تبیین طرحهای برتر این مسابقه برگزار شد. در جریان این جلسه، دبیر مسابقه به جزییات آثار رسیده به دبیرخانه اشاره کرده و توضیح داد: در این دوره از مسابقات ۲۹۴ نفر-گروه ثبت نام کردند که در نهایت ۹۰ طرح از ۴۱ دفتر و ۴۹ گروه معماری به دبیرخانه ارسال شد. مهدی شماعیزاده افزود: نگاه خلاقانه در مواجهه با موضوع ورودی و سردر باغ گلها، سیاست خوانایی و هدایتگری در مسیرهای حرکت، نگاه ویژه به دیدها و چشماندازها از درون به بیرون، اثربخشی طرح در هرچه زندهتر و فعال کردن فضا برای اقشار مختلف در طول شبانه روز از جمله معیارهای ارزیابی در این مسابقه بوده است. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز با بیان اینکه حیات و بقای باغ گلها در گرو توجه به ابعاد اقتصادی آن است، گفت: توجه به طراحی سردر ورودی باغ گلها برای جلب نظر شهروندان و گردشگران و همچنین افزایش بازدیدکننده بسیار حائز اهمیت است. مجید عرفان منش با بیان اینکه شهرها به دست معماران ساخته میشود، تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقه خوانا کردن سردرِ ورودی باغ گلها و ایجاد یک ظرفیت جدید برای شهر است، زیرا اصفهان همیشه به ظرفیتسازی در عرصههای مختلف مشهور بوده است. وی با بیان اینکه در اغلب طرحهای دریافت شده از سوی شرکتکنندگان به مقررات شهرسازی از جمله نقاط بیدفاع شهر تاکید و توجه نشده، اظهار کرد: طراحیها باید خود گویای هویت شهر، تاریخ و شاخصهای اصفهان باشد. رییس مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به ارزیابی طرحها از سوی داوران گفت: در این نشست ایدهها و فیلمهای سه بعدی طرحها برای متخصصانی از سازمان پارکها به نمایش در آمد و حوزه بهرهبردار ابهامات و سوالاتی که نسبت به طرحها داشتند را مطرح و نمایندگان گروههای برتر طراحی و معماری، از طرحهای خود دفاع کردند. محسن معصومی افزود: زمانی مسابقه اهمیت پیدا میکند که طرحها اجرایی و عملیاتی شود، لذا برگزاری این جلسات بر این اساس است تا طرحها تعریف و تبیین شده و فارغ از رتبه بندی، طرح نزدیک به دغدغهها و ذهنیت حوزه بهرهبردار به مرحله اجرا برسد.