دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۳:۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۹۱۲۳۴

شکایت متقابل ایلان ماسک از توییتر

ایلان ماسک از توییتر شکایت متقابل کرد و دعوا با این شرکت شبکه اجتماعی که قرار بود توسط این میلیاردر کارآفرین خریداری شود، تشدید شد. معلوم نیست چرا ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس و تسلا است، از دادگاه درخواست کرده است جزییات شکایت از توییتر را محرمانه نگه دارد. وی در مصاحبه‌های مطبوعاتی که در ماه‌های اخیر داشته، آشکارا از توییتر انتقاد کرده است. توییتر و ماسک ۲۵ آوریل سال ۲۰۲۲ اعلام کردند ماسک این شرکت شبکه اجتماعی را در قراردادی به ارزش حدود ۴۴ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. مدت کوتاهی پس از اعلام این قرارداد، افت بازار باعث ریزش ارزش سهام شرکت‌های فناوری از جمله تسلا و توییتر شد. بلافاصله پس از امضای قرارداد، ماسک توییتر را متهم کرد درباره آمار حساب‌های هرزنامه و جعلی در این پلتفرم، دروغ گفته و مانع دسترسی وی به اطلاعات درباره این حساب‌های کاربری شده است. ماسک اوایل ماه میلادی گذشته رسما اعلام کرد می‌خواهد به این قرارداد خاتمه دهد و توییتر از وی در دادگاه دِلاور شکایت کرد تا ماسک را وادار کند قرارداد خرید را تکمیل کند. تیم حقوقی ایلان ماسک روز جمعه یک شکایت متقابل محرمانه در دادگاهی در دِلاور تنظیم کردند و به این ترتیب محتوای این شکایت بلافاصله در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت اما ممکن است در آینده نزدیک با حذف جزییات مهم، منتشر شود. بر اساس گزارش شبکه سی ان بی‌سی، کاتلین سنت جی مک کورمیک، قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده با صدور دستوری، برنامه‌ای را تعیین کرد که شامل دادگاه پنج روزه‌ای است که در ۱۷ اکتبر آغاز می‌شود. همچنین روز جمعه یک سهامدار توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد و از دادگاه خواست به این میلیاردر دستور دهد قرارداد خرید را نهایی کرده و برای ضرری که باعث شده، خسارت پرداخت کند.

شناسایی ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی در شرکت ملی پست

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی در عملیات‌ اصلی شرکت ملی پست شناسایی شده است و می‌طلبد که متخصصان فناوری اطلاعات برای پیاده‌سازی این فرصت‌ها به بهترین شکل به ما کمک کنند. محمود لیایی روز شنبه در همایش «تجارت الکترونیک» در مرکز همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان افزود: هرچه فرصت‌های هوشمندسازی به درستی اجرا شود و شاهد گسترش آن به عنوان یک بحث لجستیکی (ترابری) در پست باشیم، تجارت الکترونیک نیز رونق خواهد یافت. وی با بیان اینکه حرکت‌های خوبی برای هوشمندسازی در بخش‌های رهسپاری، توزیع و تجزیه مبادلات در شرکت ملی پست انجام شده است، اظهار داشت: چند ماه گذشته سورتینگ هوشمند در مرکز تجزیه مبادلات پست با استفاده از فناوری‌های جدید و توان متخصصان داخلی افتتاح شد و در این زمینه در بین کشورهای منطقه، حرف اول را برای گفتن داریم. لیایی با بیان اینکه آماده انتقال دانش و تجربه سورتینگ هوشمند پست به کشورهای همسایه هستیم، اضافه کرد: این سیستم در اصفهان نیز به عنوان یکی از پنج شهر اصلی اجرا‌کننده طرح مذکور، پیاده شده و نتایج آن گویای تجربه موفقی در استفاده از این ابزار بمنظور رونق تجارت الکترونیک است. وی با اشاره به اینکه امیدواریم این تجربه در سراسر کشور توسعه یابد، ادامه داد: ما در بخش حمل و نقل و توزیع در شرکت ملی پست نیز فرصت‌های زیادی در زمینه هوشمندسازی داریم که از فعالان فناوری اطلاعات کشور می‌خواهیم تا برای استفاده از آنها به ما کمک کنند. مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه این شرکت، مباحث لجستیکی است، خاطرنشان کرد: سرانه پستی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در کشورها به‌شمار می‌آید اما ما جایگاه چندان مطلوبی در این زمینه نداریم زیرا سرانه پستی کشورمان هفت مرسوله در سال است درحالی که در کشورهای توسعه یافته بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مرسوله است.