٢ میلیون راننده پرخطر داریم
عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن ١٧ هزار نفر شده ٢۵٠٠ راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند. سردار هادیانفر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحالی که ٣۵ درصد تصادفات در جادهها و مسیرهای برون شهری اتفاق میافتد ٧٠ درصد فوتیها متعلق به تصادفات بین شهری است، اظهار داشت: ٣۵ درصد فوتیها مربوط به تصادفات در نقاط حادثهخیز است.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با سازمان راهداری بر تعداد نقاط حادثهخیز در جادههای کشور توافق دارید، گفت: آنچه که برای برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده این است که شاخص تصادفات باید به ۵٠ درصد کاهش پیدا کند و باید مدیریت کلان در راستای تحقق این برنامه قرار بگیرد. نقاط حادثهخیز عدد ثابتی ندارند و نمیتوان عدد ثابتی از تعداد نقاط حادثهخیز اعلام کرده و جادههای کشور باید بهطور مستمر مورد تحلیل و ارزیابی قراربگیرند اما ۵ هزار و ٣٠٠ نقطه حادثهخیز شناسایی شد که ١۵٠٠ نقطه از سوی سازمان راهداری و حملو نقل جادهای اصلاح شده و با برخی از نقاط هم با آشکارسازی علایم و تجهیزات جادهای امکان اصلاح دارند. رییس پلیس راهور با بیان اینکه ٢ میلیون راننده پرخطر با خودرو یا موتور در حال تردد هستند، گفت: عامل تصادفاتی که منجر به کشته شدن ١٧ هزار شده ٢۵٠٠ راننده بودند که معتقدم باید قوانین و مقررات رانندگان پرخطر متفاوت از رانندگانی باشد که تنها یک یا دو تصادف جزیی داشتند.
سردار هادیانفر درباره برخورد با خودروهای بیکیفیت اظهارداشت: عدهای میگویند پلیس که منتقد خودروهای کیفیت پایین ساخت داخل است چرا این خودروها را پلاک میکند اما در این باره قانون صراحت اعلام کرده به جز پلیس سه دستگاه وزارت صمت، استاندارد و محیط زیست خودرو را تست و تایید کند و اگر تاییدیه این سه دستگاه وجود داشته باشد بهطور قانونی پلیس باید این خودروها را شماره و پلاکگذاری کند.