آغاز دوره پنجم کارآموزی آکادمی همراه اول با هدف استفاده از ظرفیت جوانان نخبه
دوره پنجم کارآموزی آکادمی همراه اول با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال کشور و استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان صاحب ایده آغاز به کار کرد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آیین افتتاحیه پنجمین دوره کارآموزی سازمانی همراه اول، صبح امروز یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱، با حضور حمید بهروزی قائم مقام مدیرعامل همراه اول، جعفر بلوک آذری معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی، علی اکبر حکمتیکیا مدیر آکادمی همراه و برگزیدگان نهایی از میان متقاضیان این دوره در آمفیتئاتر ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد. حمید بهروزی، قائممقام مدیرعامل همراه اول در این مراسم ضمن تشریح جایگاه همراه اول در بازار رقابتی اظهار کرد: اپراتور اول تلفن همراه کشور به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه غرب آسیا، اکنون سهم غالب بازار ارتباطی کشور و همچنین سهم درآمدی را در اختیار دارد. وی افزود: اپراتور اول تلفن همراه بیش از 29 هزار سایت ارتباطی مبتنی بر نسلهای نوین فناوری، بیش از 100 میلیون سیمکارت واگذار شده و همچنین بیش از 76 میلیون مشترک فعال دارد. قائممقام همراه اول در ادامه از ماموریتهای مرکز تحقیق و توسعه این اپراتور گفت و ادامه داد: این مرکز با هدف توانمندسازی اپراتور با تکیه بر ظرفیتهای دانش بنیان موجود در کشور شکل گرفت و راهاندازی شد که ماموریتهایی نظیر توسعه و تأمین نیازهای سختافزاری و نرمافزاری اپراتور را برعهده دارد. بهروزی وضعیت و جایگاه کنونی اپراتور اول تلفن همراه را مرهون تکیه بر این ظرفیتها دانست و تصریح کرد: به عنوان مثال همراه اول در زمینه توسعه سرویسهای دیجیتال پیشتاز است و تمامی پلتفرمهای توسعه یافته نظیر «شاد»، حاصل تلاش نخبگان و متخصصان داخلی و افرادی همچون شماست. بلوک آذری، معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی همراه اول نیز در ادامه این مراسم ضمن تشریح ساختار سازمانی این اپراتور به برگزیدگان دوره جدید کارآموزی سازمانی، ماموریتها و اهداف اپراتور اول ارتباطی کشور، ساختار شرکتهای تابعه این اپراتور و پروژههای مهم در دست انجام آن، اظهار کرد: براساس برنامه راهبرد پنج ساله، چشمانداز همراه اول تبدیل شدن به یکی از رهبران بازار ICT منطقه با ارایه خدمات و راهکارهای هوشمند با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال است. معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی همراه اول ادامه داد: اپراتورهای ارتباطی به این نتیجه رسیدهاند که باید از ارایه سرویسهای پایه یا اصطلاحا خام فروشی فاصله بگیرند؛ بر این اساس همراه اول طی سالیان اخیر با تمرکز بر رویکرد دیجیتال، سرویسها و پلتفرمهای دیجیتال متعددی را توسعه داده که بسیاری از آنها به اصرار طرف مقابل (شرکتهای متقاضی دریافت سرویسهای نوین و هوشمند از همراه اول) بوده است. وی با تأکید بر مشی همراه اول بر توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال کشور، گفت: لازمه ادامه این مسیر و توانمندسازی آن، استفاده از ظرفیت نخبگانی و جوانان صاحب ایده است که تعداد بسیاری از آنان اکنون در سکوهای دیجیتالی توسعه یافته در این اپراتور مشغول فعالیت هستند.