ایرلاینها و سایتهای گرانفروش بلیت هواپیما جریمه شدند؟
جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، درباره تخلفات گرانفروشی بلیت هواپیما اظهار داشت: تخلفاتی در حوزه گرانفروشی بلیت هواپیما از سوی دو ایرلاین و تعداد موتور جستجو و سایتهایی فروش بلیت انجام شد که تمام این تخلفات احصا و شناسایی شده و بنابر قانون و مقررات با آنها برخورد و جریمه صورت خواهد گرفت.
به گزارش ایلنا، وی افزود: گشتهای لحظهای و بررسی شکایات مسافران انجام میشود و اگر ایرلاین یا شرکتی مرتکب به تخلف شده باشند، تمام جریمهها اعلام و علمیاتی میشوند.
وی تاکید کرد: براساس آییننامه حقوق مسافر ایرلاینها بابت تاخیر هم جریمه میشوند که البته امسال با راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات نوروزی تاخیرات نسبت به نوروز سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به نحوه عملکرد این مرکز برای کاهش تاخیرات پروازی گفت: مرکز مدیریت و کنترل پروازها برای اولین بار راهاندازی شده و امسال تاخیر نامتعارفی نداشتم و میزان تاخیرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز کاهش پیدا کرده چراکه تمام مدیران عملیات پروازی شرکتهای هواپیمایی (OCC) در این مرکز حضور دارند و عملیات پروازی شرکت مربوطه را به طور لحظهای نظارت و رصد میکنند و اگر تاخیری به هر دلیلی پیش بیاید برای رفع آن به صورت آنلاین با سایر دستگاههای مرتبط برای رفع آن مشکل تاخیری ارتباط برقرار میکنند و امکان هماهنگی و همکاری لحظهای بین شرکتها برای رفع مشکل وجود دارد.
وی گفت: اگر شرکت نتوانست مشکل را برطرف کند با تصمیم مرکز در سریعترین زمان امکان برقراری پرواز پشتیبان و جایگزین برای آن هواپیما از سوی سایر ایرلاینها ایجاد میشود تا پروازها با کمترین تاخیر برقرار شوند.
یازرلو ادامه داد: همین هم افزایی شرکتها با مدیریت مرکز خدمات نوروزی باعث کاهش تاخیرات نسبت به سال گذشته شدهاست.