رکوردشکنی بورس

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ - ۰۳:۵۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۳۴۶۶
رکوردشکنی بورس

در اولین روزکاری هفته ارزش معاملات یک رکورد تاریخی را بر روی تابلوی معاملات ثبت کرد؛ ارزش معاملاتی که در دو سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است. بسیاری از سهامداران با عینک بدبینی به بازار نگاه می‌کنند و مهم‌ترین نکته این است که بر اساس چه اطلاعاتی به بازار نگاه کنیم. متوسط ارزش معاملات یک ماهه گذشته به بالای 13 هزار میلیارد رسیده است و تا مادامی که شاخص کل حمایت دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را معتبر میداند و ارزش معاملات بالای ١٣٠٠٠ میلیارد است، میتوان در بازار سهامداری نمود.

ارزش معاملات بالای  20 هزار میلیارد نشان از حضور خریداران و فروشندگان قوی در بازار است، و سوال اساسی این است که خریداران تا چه زمانی در قیمت‌های کنونی اقدام به خرید و حمایت از سهام می‌کنند! بازار سرمایه سال ١٤٠٢ با بازار سال ١٣٩٩ قطعا دارای تفاوت‌هایی است، چه به لحاظ ارزش دلاری و چه نسبت‌های بنیادین. توصیه این روزهای اهالی بازار سرمایه به سهامداری کردن و رعایت حد سود منطقی در بازار است. بالا رفتن ارزش معاملات نشان از فروشنده فعال در بازار است و جنس فروشنده‌های این روزها نشان از شناسایی سود بسیاری از سهامداران است. از لحاظ تکنیکالی بازار با این ارزش معاملات می‌تواند تا محدوده 2.800.000 واحد به صعود خود ادامه دهد، اما توصیه‌ای که به سهامداران زیان‌دیده می‌کنم، پایبند بودن به استراتژی معاملاتی خود است.

تورم، سایر بازارها را به‌شدت در مدار صعود قرار داده و فقط بورس است که توانسته افتان و خیزان حرکت کند و بخشی از عقبماندگی خود را جبران نماید، امیدوار هستیم سال ۱۴۰۲ سال بورس باشد، توصیه ما دوری از خرید هیجانی و التهابی و بر اساس اخبار است، در سال ۱۴۰۲ باید به صورت کاملاً حرفه‌ای در بازار رفتار نمود و به نظر من سال ۱۴۰۲ سال صنایع دلاری خواهد بود. 

 

ارسال نظر