تازه واردان به بورس گرفتار تلههای تبلیغاتی فضای مجازی نشوند
باشگاه خبرنگاران| محمد خبریزاده گفت: پروژه کردن سهم به این شکل است که یک سری افراد و گروهها با هم دیگر در بستریهای مختلف که در حال حاضر فضای مجازی است سهمهایی را که معمولا از نظر ارزش بازاری جایگاه مناسبی ندارند شروع به تبلیغ میکنند و اغلب وعدههای کسب بازدهیهای بسیار بالا در رابطه با سهم میدهند. او در ادامه افزود: زمانی که اعتماد سهامداران جلب و به شکل جمعی وارد فاز خرید سهام شدند علاوه بر افزایش قیمت سهم خود این افراد در قالب فروشنده در میآیند و سپس علاوه بر کاهش قیمت سهم، سهامدار در صفهای فروش قفل شده قرار میگیرد.
به گفته این کارشناس، معمولا زمانی که بازار روند صعودی دارد و افراد تمایل به ورود به بازار را دارند بیشتر شاهد این اقدامات و به اصطلاح پروژهسازی هستیم. اما توصیه به سهامداران به ویژه تازه واردان به بورس این است که اصلا به تبلیغات فضای مجازی که برای برخی از سهام میشود توجه نکنند و گرفتار تله این تبلیغات نشوند چرا که دلسوزی و مهربانی در بازار سرمایه مفهومی ندارد. او گفت: سهامداران اگر نیاز به راهنمایی دارند میتوانند از مبادی رسمی مانند مشاوره سرمایهگذاریهایی که مجوز سازمان بورس را دارند استفاده کنند. خبری زاد گفت: در آخر نیز به سهامداران توصیه میکنم اگر وقت و دانش کافی ندارند انتخاب روش سرمایهگذاری به شیوه غیر مستقیم و استفاده از صندوقهای سرمایهگذاری که تنوع آن هم مناسب است مسیر مطلوبتری برای این افراد خواهد بود.