پاسخ معاونت پارلمانی رییس‌جمهوربه گزارش «تعادل»

۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ۰۲:۳۴:۲۹
کد خبر: ۲۰۴۶۰۸

مدیر مسوول محترم روزنامه تعادل

سلام علیکم

با عنایت به انتشار مطلبی با تیتر: پشت پرده استیضاح وزیر پرحاشیه در آن روزنامه محترم با توجه به ضرورت روشنگری و شفاف‌سازی جوابیه ذیل را برابر با قانون مطبوعات در نخستین شماره منتشر فرمایید.

 روزنامه محترم تعادل در گزارشی با عنوان «پشت پرده استیضاح وزیر پرحاشیه» با عبارتی که از آن استقبال از فضای تقابل بین دولت و مجلس برداشت می‌شود و با تکرار اتهاماتی علیه وزیر صمت که از طرف مسوولان مربوطه قویا تکذیب شده، کوشیده است تا به زعم خود بین دولت و مجلس برای ماندن و رفتن فاطمی امین دو قطبی ایجاد کند.

نویسنده این روزنامه با طرح این موضوع که استیضاح بین دولت و مجلس به یک تابو تبدیل شده است خبر دروغ یک نماینده مجلس مبنی بر منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین به خاطر در اختیار قرار دادن 75 خودرو شاسی بلند به نمایندگان را به‌طور کامل بازنشر داده و در مقابل تعمدا به تکذیب آن توسط سخنگوی هیات رییسه مجلس و نیز نامه وزیر صمت به دادستان کل کشور درخصوص رسیدگی به این خبر دروغ اشاره‌ای نمی‌کند و در حقیقت چنین برداشت می‌شود که گزارشی که باید روشنگرانه باشد را به غرض ورزی‌های سیاسی و طیفی آلوده است. چنین اقدامی البته با نام آن رسانه (تعادل) در تضاد است.

روزنامه تعادل در گزارش خود همچنین با تغافل، بازگشایی پرونده تفکیک وزارتخانه صمت را سناریوی جدید برای فرار از استیضاح عنوان کرده است در حالی که دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی را برای تنظیم بازار و قیمت‌ها را احساس کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده است ولی اینکه بررسی آن در مجلس به طول انجامیده است خارج از اختیارات قوه مجریه است.

ظاهرا تعامل و هماهنگی دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نویسنده این مطلب قابل درک نیست و تصور می‌کند یا اصرار دارد که مانند گذشته در همه موضوعات باید بین این دو قوه تنش و اصطکاک وجود داشته باشد و اینکه پیشنهادات و مصوبات مجلس بلافاصله از طریق دولت مورد توجه قرار می‌گیرد برای طیفی که خدای ناکرده سود خود را در ایجاد دو دستگی و دوقطبی‌های کاذب دنبال می‌کنند معنایی ندارد از همین روی است که نویسنده این گزارش استقبال دولت از پیشنهاد تشکیل وزارت بازرگانی داخلی و تنظیم بازار را به عنوان سناریویی برای خارج شدن فاطمی امین از تیغ استیضاح می‌داند.

نویسنده روزنامه تعادل همچنین اقدام مثبت آیت‌الله رییسی در ارزیابی عملکرد وزرای و مدیران دستگاه‌های اجرایی و تغییر و جابه‌جایی مدیران ضعیف را درک نمی‌کند لذا مدعی شده است که دولت زمانی که احساس می‌کند موضوع استیضاح وزرایش جدی است خودش اقدام به برکنار کردن وزیر یا پذیرش استعفا می‌کند در حالی که دولت نشان داد که در مسیر گره گشایی از مشکلات مردم و رفع موانع پیشرفت کشور با هیچ کس عقد اخوت ندارد و برخلاف دوره گذشته که وزرایی مانند وزیر راه و شهرسازی که زمینه افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن را فراهم کرد نیز تغییر نداد و وزیر مربوطه در نهایت از موضع طلبکارانه از دولت خارج شود. ضمن استقبال از نقدهای راهگشا و دلسوزانه از نویسنده آن روزنامه و مدیرمسوول محترم درخواست می‌شود همچنان‌که نام رسانه خود را تعادل نهاده‌اند ان شاءالله در نقدهای خود اجازه ندهند که خدای نکرده شائبه نگاه یک‌سویه، تک‌ساحتی و خارج از دایره انصاف منتشر شود. 

روابط عمومی 

معاونت پارلمانی رییس‌جمهور

 

ارسال نظر