تجهیز اتاق کارمندان شهرداری به بارکد
رییس اداره هماهنگی مراکز تماس سامانه ۱۳۷ پلاس گفت: مرکز تحول و نوسازی شهرداری تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران و مرکز ۱۳۷ پلاس در حال تولید «بار کد» (QRکد) هستند که در این طرح هر حوزه یک QR کد خواهد داشت که در پشت اتاق تمام کارمندان شهرداری نصب خواهد شد تا انتقاد و شکایت از نحوه خدمترسانی قابل ثبت و پیگیری باشد.
به گزارش ایسنا، پژمان صدری در خصوص تشریح فعالیتهای این اداره اظهار کرد: بیشتر فعالیتهای این اداره درباره مراکز تماس غیرشهرداری و بخشی هم شهرداری بر اساس وظایف محول شده است که از ابتدای سال ۱۴۰۱ در حوزههای تبلیغات، ترویج و مشارکت نیز شروع به فعالیت کردهایم.
صدری با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب سال گذشته بحث ترویج فرهنگ مشارکت شهروندی است، افزود: از ۳ ماه آخر سال گذشته این فعالیت به شکل جدیتری دنبال شد که در آن خواسته ما سوق دادن شهروندان به استفاده از فضای مجازی بود که بسیار موفق بودیم.
وی توضیح داد: در حوزه ترویج فرهنگ مشارکت شهروندی که مدنظر آموزش چهره به چهره بود آمار خوبی توانستیم ثبت کنیم که شاهد رشد استفاده مردم از فضای مجازی، تهران من و اپلیکیشنها بودیم که نتیجه آن افزایش ۵۴ درصدی ثبت پیام توسط شهروندان بود و هرچند این ۵۴ درصد به نسبت کل پیامها عدد قابل توجهی نیست ولی نشاندهنده رشد اقبال مردم به این روشها است.
رییس اداره هماهنگی مراکز تماس سامانه ۱۳۷پلاس در خصوص دورههای آموزشی با بیان اینکه حدود 7 – 6 هزار نفر در این آموزشها بهطور مستقیم و غیرمستقیم شرکت کردهاند توضیح داد: بر اساس دستورالعملهایی که به مربیان دادهایم و آموزشهایی که دیدهاند تاثیر گفتمان بین مردم و مربیان محسوس بوده و این رشد نسبی حتی در فروردین ماه سال جاری با وجود تعطیلات در سطح تمام مناطق دیده میشود.
صدری با بیان فواید استفاده از وبسرویسها مانند پشت خط نماندن شهروندان، از امکان ارایه مستندات توسط خود شهروند و امکان بارگذاری صدای شهروند و حتی ارسال دقیق نقطه مکانی اطلاع داد.
وی گفت: مربیان به عنوان سفیران آموزشی با در نظر گرفتن اینکه شهروند انتخاب شده شهروند اجباری نباشد در سرای محلهها، فرهنگسراها، مساجد و مدارسی که خودشان تمایل داشتند مشارکت داشته باشند فضای سرویس و فضای مجازی را تشریح کردند تا شهروندانی که دغدغه دارند موضوعات را بتوانند منتقل کنند.
صدری افزود: ارتقا سطح آموزشی مربیان و استفاده از ظرفیتهای جشنوارههای شهرداری بصورت سمینار از اهداف سال ۱۴۰۲ اداره مراکز تماس است.