پلمب 7 هزار بنگاه ملکی غیرمجاز در استان تهران

۱۴۰۲/۰۲/۲۳ - ۰۴:۴۱:۵۱
کد خبر: ۲۰۵۶۸۴

در شهر جدید پرند ۱۸ هزار و در شهر جدید پردیس ۶۵ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که بنا به گفته استاندار تهران قرار است تا یک ماه آینده از طریق گشت‌های شناسایی مشخص شوند و از ۱۵ شهریور مشمول مالیات خواهند شد. همچنین حدود ۷۰۰۰ بنگاه معاملات ملکی غیرمجاز در استان پلمب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری، استاندار تهران در نوزدهمین جلسه شورای مسکن استان تهران اظهار کرد: ظرف یک ماه کاری آینده مجددا شهرداری‌های استان و شهرهای جدید میزان خانه‌های خالی را رصد کرده و آمار را به معاونت عمرانی استانداری تهران اعلام کنند. حتما دستگاه‌های کم‌کار در این خصوص مشمول اخطار خواهند شد. این در حالی است که ۲۶۰۰ بنگاه مشاور املاک تنها در شهر پردیس وجود دارد که میزان زیادی از آنها نیز غیرمجاز بوده و شهر جدید پرند نیز ۱۸ هزار واحد خانه مسکن مهر را در جلسه شورای مسکن با مستندات و جزییات خالی اعلام کرده است. وی به مدیران عامل شهرهای جدید پرند و پردیس دستور داد تا به صاحبان خانه‌های خالی اخطار کتبی بدهند و در صورت عدم توجه مالکان برای ثبت اطلاعات و عدم توجه پس از مهلت زمانی مقرر (یک ماه آینده) این خانه‌ها را مشمول مالیات قرار بدهند.

در این جلسه همچنین گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از وجود ۳۳ هزار بنگاه معاملات املاک در سطح استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۰۰۰ واحد غیرقانونی و غیرمجاز نیز شناسایی شده‌اند. استاندار تهران همچنین خواستار پلمپ واحدهای غیرمجاز مشاورین املاک در سطح استان توسط قوه قضاییه و با همکاری نیروی انتظامی شد و به اتحادیه مشاورین املاک و اتاق اصناف دستور داد در این زمینه فعالیت کامل داشته باشند و لیست و مشخصات مشاورین املاک غیرمجاز را در بازرسی‌های میدانی به همراه بازرسین وزارت راه و شهرسازی مشخص کنند.

 

ارسال نظر