یک وکیل بهخاطر استناد به دروغهای هوش مصنوعی به دادگاه میرود
وکیلی که در یک پرونده برای تحقیقات خود به دروغهای ChatGPT استناد کرده بود، حالا باید در دادگاه پاسخگو باشد. به گزارش دیجیاتو، وکیل شرکت Levidow, Levidow & Oberman که از هواپیمایی کلمبیایی Avianca شکایت کرده، در دادخواست خود به نمونههایی از رویههای قضایی قبلی اشاره کرده بود که توسط ChatGPT ساخته شده بودند. این شرکت هواپیمایی اما خیلی زود متوجه این مساله شد و این اتفاق را به اطلاع دادگاه رساند. حالا وکیل شاکی باید درباره استنادات دروغین خود به دادگاه پاسخ دهد. به گزارش نیویورک تایمز، «استیونای. شوارتز»، وکیل طرف شاکی در این پرونده، اذعان کرده که از چتبات شرکت OpenAI برای تحقیقات خود استفاده کرده است.
او میگوید ChatGPT در پاسخ به این سوال که آیا این پروندهها واقعی هستند یا خیر، پاسخ مثبت داده، اما از ارایه منبع طفره رفته و صرفاً مدعی شده است که این پروندهها در پایگاه Westlaw و LexisNexis در دسترس هستند. بااینحال، تحقیقات تیم حقوقی هواپیمایی Avianca نشان داد که این پروندهها واقعیت ندارند و این موضوع را به اطلاع دادگاه رساند. در یک مورد، برای پروندهای ناموجود موسوم به «وارگسه در برابر هواپیمایی جنوب چین»، چتبات هوش مصنوعی ظاهراً ارجاع را به یک پرونده واقعی دیگر به نام «زیکرمن در برابر هواپیمایی کره» داده بود، اما در همین ارجاع هم تاریخ (و چند جزییات دیگر) را اشتباه کرده بود.
وکیل پرونده بابت استفاده از ChatGPT پشیمان است
شوارتز میگوید او مطلع نبوده که احتمال بروز اشتباه در این محتواها وجود دارد. او نسبت به استفاده از هوش مصنوعی مولد در این شکایت ابراز پشیمانی کرده و مدعی شده است که دیگر هرگز بدون کسب اطمینان صددرصدی از اعتبار پروندهها دست به انجام چنین کاری نخواهد زد. قاضی این پرونده حالا جلسه استماعی را برای ماه آینده میلادی در نظر گرفته است تا در صورت نیاز جریمههایی را برای شوارتز در نظر بگیرد.