بیت‌کوین رنگ ۳۰ هزار دلاری را می‌بیند؟

۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ۰۴:۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۰۷۳۰۱
بیت‌کوین رنگ ۳۰ هزار دلاری را می‌بیند؟

بیت‌کوین به‌دنبال اظهارت یکی از مقامات ارشد فدرال رزرو ایالات متحده درباره نبود دلیل قانع‌کننده برای توقف روند افزایش نرخ بهره با فشار فروش مواجه شد و در این میان سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت‌کوین در حال فروش سکه‌های خود در سود هستند؛ در عین حال بنیانگذار و مدیرعامل پیشین بیت‌مکس انتظار دارد که در نیمه دوم سال جاری شاهد افزایش چشمگیر نوسانات قیمت بیت‌کوین ناشی از اثرات بحران بانکی ایالات متحده و افزایش بدهی این کشور باشد.

قیمت بیت‌کوین پس از اینکه نتوانست منطقه مقاومت ۲۸هزار و ۵۰۰ دلاری را حفظ کند، اصلاح نزولی را آغاز کرد و به زیر سطح ۲۸ هزار و ۲۰۰ دلار و ۲۸هزار دلار رفت همچنین افتی به زیر سطح ۲۷هزار و ۸۰۰ دلار داشت اما گاوها در نزدیکی حمایت ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار فعال بودند. قیمت پایین نزدیک به ۲۷هزار و ۵۵۹ دلار تشکیل شد و اکنون قیمت در حال تثبیت است. در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین بالای ۲۷ هزار و ۵۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود همچنین یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومت نزدیک به ۲۷ هزار و ۸۵۰ دلار در نمودار ساعتی جفت بیت‌کوین/دلار شکل می‌گیرد.

مقاومت فوری در صعود، نزدیک به سطح ۲۷ هزار و ۸۵۰ دلار و خط روند است. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۸ هزار دلار یا سطح ۷۶.۴ درصد فیب اصلاحی کاهش اخیر از نوسان ۲۸ هزار و ۴۵ دلار به پایین ۲۷ هزار و ۵۵۹ دلار است. شکست صعودی و بسته شدن بالای ۲۸ هزار دلار می‌تواند شروع یک افزایش ثابت به سمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلار باشد. اگر گاوها بتوانند منطقه مقاومت ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلاری را حفظ کنند ممکن است قیمت را به سمت منطقه مقاومت ۲۹ هزار و ۲۰۰ دلاری سوق دهند. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به ۲۹ هزار و ۵۰۰ دلار خواهد بود که بالاتر از آن ممکن است قیمت را به سمت مقاومت ۳۰ هزار دلاری افزایش دهد اما اگر قیمت بیت‌کوین نتواند مقاومت ۲۸ هزار دلاری را از بین ببرد، به حرکت نزولی خود ادامه می‌دهد و حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۲۷ هزار و ۵۵۰ دلار است. مایت اصلی بعدی نزدیک به منطقه ۲۷هزار و ۵۰۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته است که در زیر آن، قیمت ممکن است شروع به کاهش مداوم کند.

در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند به سمت حمایت ۲۷هزار دلار کاهش یابد. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود و در حال حاضر ۴۶.۳۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۷ درصد کاهش داشته است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال ۳۰.۰۴ میلیارد دلار است که ۵.۴۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۴۰میلیارد دلار است که ۷.۹۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۷.۸۴ میلیارد دلار است که ۹۲.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. بیت‌کوین به‌دنبال اظهارت یکی از مقامات ارشد فدرال رزرو ایالات متحده درباره نبود دلیل قانع‌کننده برای توقف روند افزایش نرخ بهره با فشار فروش مواجه شد. لورتا مستر، رییس فدرال رزرو کلیولند در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: «دلایل قانع‌کننده بیشتری برای بالابردن نرخ بهره و نگه‌داشتن آن تا زمان بهبود شرایط بی‌ثبات اقتصادی وجود دارد». در واکنش به اظهارات او ارزش دلار امریکا افزایش یافت و بیت‌کوین شاهد کاهش ۳درصدی قیمت خود و رسیدن به محدوده 075/27دلاری بود.

    افزایش چشمگیر نوسانات  قیمت بیت‌کوین در نیمه دوم سال

آرتور هیز، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین بیت‌مکس انتظار دارد که در نیمه دوم سال جاری شاهد افزایش چشمگیر نوسانات قیمت بیت‌کوین ناشی از اثرات بحران بانکی ایالات متحده و افزایش بدهی این کشور باشد. هیز که در حال حاضر یک صندوق سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را اداره می‌کند، گفت که انتظار ندارد تا قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۴ به مرز 70 هزار دلار برسد.

او به سیاست تسهیل کمی (افزایش عرضه پول) و ناآرامی اجتماعی گسترده‌ به عنوان دو عامل اصلی اشاره کرد که می‌تواند باعث کاهش شدید قیمت‌‌ها در بازار سهام و ارز‌های دیجیتال شود. هیز توضیح داد: «با توجه به بحران بانکی و دولت فدرالی که تریلیون‌ها دلار بدهی ایجاد می‌کند، شما اساساً این انبار باروت را در شرایطی قرار می‌دهید که در سه‌ماهه سوم یا چهارم امسال منفجر شود». این در حالی است که سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بیت‌کوین در حال فروش سکه‌های خود در سود هستند. داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهد که میانگین متحرک ۷روزه نسبت سود خروجی خرج‌شده (SOPR) سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت اخیراً به بالای یک برگشته است. به گفته تحلیلگران بلاک‌وِر سلوشنز، این افزایش می‌تواند به‌معنای افزایش قریب‌الوقوع قیمت باشد؛ زیرا، تسلیم سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد. نسبت سود خروجی خرج‌شده بیشتر از یک برای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به این معنی است که متوسط کیف پول‌هایی که برای کمتر از ۱۵۵ روز بیت‌کوین‌های خود را نگه‌ داشته‌اند، در حال فروش سکه‌های خود در سود هستند.

  تاثیر هوش مصنوعی بر ارزهای دیجیتال

 از طرفی داده‌های کریپتواسلیت نشان می‌دهد که ارزش بازار پروژه‌های ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی نسبت به اوج ۴.۰۳میلیارد دلاری خود در پایان ماه فوریه (بهمن)، بیش از یک میلیارد دلار کاهش یافته و به ۲.۹۳میلیارد دلار رسیده است. با این حال، حجم معاملات روزانه این ۸۹ ارزهای دیجیتال طی این مدت کاهش قابل‌توجهی نداشته و پس از رسیدن به اوج ۴۴۴.۳۹میلیون دلاری خود در ۲۷ فوریه (۸ اسفند)، اکنون در محدوده ۴۱۰ میلیون دلار قرار دارد.

سهم پروژه‌های ارز دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی از کل بازار ارزهای دیجیتال نیز پس از رسیدن به اوج ۰.۳۷درصدی، اکنون حدود ۰.۲۶درصد است. همچنین، طی یک ماه گذشته، تمام ۵ دارایی برتر این دسته شاهد کاهش قیمت خود بوده‌اند. این در حالی است که مایکل سیلو می‌گوید بیت‌کوین می‌تواند راه‌حل مبارزه با تهدیدات امنیتی ناشی از هوش مصنوعی باشد. مایکل سیلور، بنیا‌ن‌گذار و مدیر اجرایی مایکرواستراتژی در مصاحبه اخیر خود با کیتکو نیوز گفت که بیت‌کوین می‌تواند پاسخی برای مبارزه با تهدیدات امنیت سایبری ناشی از هوش مصنوعی مانند دیپ فیک باشد. به گفته او، میلیاردها اکانت جعلی پشت یک جنگ داخلی دیجیتال در جامعه امروزی هستند که نفرت کاربران واقعی این پلتفرم‌ها را برانگیخته است. 

سیلور توضیح داد: «می‌توانم با ایجاد یک میلیارد آدم جعلی و دامن‌زدن به نفرت جمهوری‌خواهان از دموکرات‌ها، جنگ داخلی ایجاد کنم». مدیر اجرایی مایکرواستراتژی عقیده دارد که راه‌حل مبارزه با دیپ فیک‌ها و سایر مسائل مربوط به اعتماد دیجیتال در هویت‌ غیرمتمرکز (DID) نهفته است. طبق گفته سلیور، ترکیب این راه‌حل با یک شبکه غیرمتمرکز مانند بیت‌کوین برای مثال می‌تواند می‌تواند هزینه راه‌اندازی یک میلیارد ربات توییتری را به اندازه قابل‌توجهی افزایش دهد.

   قانونگذاری برای ارز‌های دیجیتال  در سایر کشورها

قانونگذاران ایالات متحده در ۲۸ مه (۷ خرداد) پیش‌نویس لایحه‌ای را منتشر کردند که به دولت اجازه می‌دهد تا سقف بدهی را پس از انجام مذاکرات افزایش دهد. طبق این لایحه پیشنهادی، سقف بدهی به مدت ۲ سال تعلیق می‌شود و دولت ایالات متحده اجازه خواهد داشت تا به استقراض پول و تسویه بدهی‌های خود ادامه دهد. بر اساس گزارش‌ها، بایدن قصد داشته است تا این توافق شامل افزایش مالیات بر شرکت‌ها و افراد با درآمد بالا باشد، اما پیش‌نویس اخیر نشان می‌دهد که این امر بعید است. به گفته وارن دیویدسون، نماینده اوهایو، بخش مالیات‌های پیشنهادی این لایحه، از جمله مالیات ۳۰درصدی بر برق مصرفی استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال حدف خواهد شد که به عنوان بخشی از بودجه سال ۲۰۲۴ دولت پیشنهاد شده بود. از طرف دیگر امارات دستورالعمل مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم حوزه ارزهای دیجیتال را منتشر کرد.

بانک مرکزی امارات متحده عربی، امروز دستورالعمل جدیدی را در مورد اقدامات لازم برای مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی ترورسیم برای کسب‌وکارهای ارز دیجیتال منتشر کرد. این راهنما، خطرات ناشی از معامله با دارایی‌های دیجیتال و ارایه‌دهندگان خدمات این دارایی‌ها را با درنظرگرفتن توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی تشریح می‌کند. این قوانین که یک ماه دیگر اجرایی خواهد شد، بر موسسات مالی دارای مجوز در امارات، از جمله بانک‌ها، شرکت‌های مالی، صرافی‌ها، ارایه‌دهندگان خدمات پرداخت و حواله و شرکت‌های بیمه، نمایندگان و کارگزاران آنها تأثیر خواهد گذاشت.

 

ارسال نظر