پتانسیل رشد بازار سرمایه در گرو نبود تصمیمات جزیره‌ای

۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۰۲:۳۷:۱۴
کد خبر: ۲۰۸۵۴۹

بازار| محمد غفوری کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیلی که از وضعیت بازار بورس ارایه داد، تشریح کرد: بازار سرمایه بعد از یک دوره رونق شش ماهه با توجه به عقب ماندگی نسبت به بازارهای موازی که شاهد یک رشد دست جمعی در بازار بودیم، چند روزی می‌باشد که وارد فضای اصلاحی شده است.

غفوری می‌گوید: بسیاری از سرمایه‌گذاران با توجه به اتفاقات تلخ گذشته، از وضعیت موجود و چشم‌انداز آتی بازار سرمایه نگران هستند و وضعیت فعلی را با گذشته تشبیه می‌کنند. این کارشناس بازار سرمایه همچنین اظهار داشت: از طرفی این روزها خبر از گشایش‌های ارزی و بهبود روابط سیاسی در منطقه به گوش می‌رسد که باعث شده سرمایه‌گذاران مقداری محافظه‌کار عمل کنند در نتیجه اقبال خرید قوی در بازار دیده نمی‌شود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هر دو این اتفاقات برای چشم‌انداز آتی بازار سرمایه مثبت ارزیابی شود.

غفوری نیز گفت: اصلاح و جابه‌جا شدن در یک روند صعودی بیشتر به نفع بازار است حتی با احتمالات گشایش ارزی و بهبود روابط سیاسی با توجه به رشد نقدینگی و به تبع آن انتظارات تورمی موجود در سطح جامعه شاهد افت سنگینی در قیمت ارز نخواهیم بود از طرفی قیمت دلار موثر بازار اختلاف بالایی با قیمت بازار آزاد دارد واکنش به این مهم بیشتر در بازار سرمایه کوتاه‌مدتی خواهد بود و در بلندمدت به نفع بازار می‌باشد. غفوری با بررسی پارامترهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه، مطرح کرد: این پارامترها نشان می‌دهد چشم‌انداز بازار سرمایه در وضعیت مثبت و متعادلی قرار دارد و نباید سرمایه‌گذاران در این روزها احساس نگرانی داشته باشند.

 

ارسال نظر