۴ استان دارای بیشترین فوتی به دلیل غرق‌شدگی

۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ۰۳:۳۳:۵۹
کد خبر: ۲۱۰۳۳۳
۴ استان دارای بیشترین فوتی به دلیل غرق‌شدگی

رییس سازمان اورژانس کشور نسبت به افزایش مرگ‌های ناشی از غرق‌شدگی در کشور هشدار داد. دکتر جعفر میعادفر با اشاره به افزایش دمای هوا در نقاط مختلف کشور اظهارکرد: تجربه و همچنین آمارهای ما در روزهای اخیر نشان داده که با افزایش دما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم در میان مردم بیشتر می‌شود. همین موضوع نیز زنگ خطر افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی را افزایش داده است. او با اشاره به آمار ماموریت‌های اورژانس در مورد غرق شدگی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ خردادماه امسال جمعا ۱۷۱ نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

۹۰ نفر هم دچار مصدومیت شده و خدمات درمانی را از اورژانس دریافت کرده‌اند. رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه آمار نهایی و قطعی غرق‌شدگی از سوی سازمان پزشکی قانونی اعلام می‌شود، گفت: این آمار تنها مربوط به ماموریت‌های اورژانس است. میعادفر درباره استان‌های دارای بیشترین غرق شدگی در ماموریت‌های اورژانس نیز اظهارکرد: برابر آمارهای ما استان‌های خوزستان، مازندران، فارس و خراسان رضوی به ترتیب با ۱۶، ۱۵، ۱۵ و ۱۴ مورد فوتی دارای بیشترین موارد غرق‌شدگی در کشور هستند و نکته قابل توجه این است که در این میان دو استان فارس و خراسان رضوی هیچ ارتباطی هم با دریا ندارند.

رییس سازمان اورژانس کشور درباره محل‌های وقوع غرق شدگی نیز خاطرنشان کرد: رودخانه با ۳۰ درصد بیشترین محل غرق شدگی افراد در این مدت بوده است. پس از آن دریا و استخرهای کشاورزی به ترتیب با ۲۴ و ۱۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد. استخرهای شنا با ۱۲ درصد، سدها و آب‌بندها با چهار درصد و کانال‌های آب و کشاورزی هم با چهار درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد. حدود هشت درصد هم در سایر محل‌ها رخ داده است.

 

ارسال نظر