مخبر: باید به تکنولوژی ارتباطی و رسانهای مجهز شویم
معاون اول رییسجمهور از روابط عمومیها به عنوان رابط اصلی نظام و مردم یاد کرد و گفت: در جنگ ترکیبی و رسانهای با دشمنان، روابط عمومیها در صف اول جهاد تبیین هستند.
به گزارش ایسنا، محمد مخبر در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاعرسانی هنرمندانه که در وزارت کشور و با حضور مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی و مشارکت مدیران روابط عمومی استانها از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم کارهای بسیار بزرگی انجام داده به نحوی که برخی از این اقدامات در دوران پس از انقلاب اسلامی کم نظیر بوده است اما به دلیل ضعفهای موجود در تبیین اقدامات و همچنین تلاشهای فراوان دشمنان برای سیاه نمایی، نتوانستهایم این فعالیتهای کم نظیر را آن طور که باید به افکار عمومی منعکس کنیم.
معاون اول رییسجمهور با تأکید بر اهمیت وظایف و ماموریتهای قوه مجریه و تأثیر مستقیم آن بر زندگی مردم و اداره کشور خاطرنشان کرد: اقدامات و فعالیتهای قوه مجریه به دلیل اثرگذاری فراوان در زندگی مردم، مبنای کارآمدی نظام قرار میگیرد از این رو ماموریت مهم روابط عمومیها این است که اطلاعرسانی به موقع و دقیقی از فعالیتهای دولت داشته باشند تا سرمایه اجتماعی نظام و دولت افزایش یابد. مخبر با اشاره به برخی از اقدامات دولت مردمی سیزدهم و مشکلات کشور در زمان آغاز به کار، تصریح کرد: با راهبرد صحیح و هوشمندانه این دولت در حوزه دیپلماسی و تمرکز بر کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و کشورهای همسو، امروز شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حوزه بینالملل هستیم و در سفرهای گسترده خارجی رییسجمهور توافقات بسیاری با کشورهای دیگر منعقد شده که البته باید تلاش کنیم که این توافقات عملیاتی شود.
مخبر ادامه داد: دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار با مشکلات متعددی در حوزههای مختلف روبرو بود که با تلاش جدی توانست ظرف سه ماه بخش زیادی از این مسائل و مشکلات را مرتفع کند. وی با تأکید بر اهمیت و اثرگذاری روابط عمومیها در آگاهی بخشی و اطلاعرسانی به جامعه افزود: شبکه اطلاعرسانی روابط عمومیها از اهمیت ویژهای در اقناع افکار عمومی برخوردار است چرا که اگر بخشهای مختلف دولت به درستی عمل کنند اما نتوانیم اطلاعرسانی درست و بهنگام از اقدامات و عملکرد دولت به جامعه داشته باشیم، در حقیقت در جلب نظر و رضایت مردم دستاوردی نداشتهایم.
معاون اول رییسجمهور با بیان اینکه امروز موضوع رسانه، تبلیغات و اطلاعرسانی به یک مبحث علمی جدی و مهم در دنیا تبدیل شده است خاطرنشان کرد: باید بتوانیم به تکنولوژی اطلاعرسانی مجهز شویم چرا که اگر در این زمینه از مهارت و توانمندی کافی برخوردار نباشیم، دشمنان میتوانند حقایق را وارونه جلوه دهند. در این زمینه الزاماتی وجود دارد که باید روابط عمومیها پشتیبانی شوند. مخبر با یادآوری اینکه دولت سیزدهم طرحها و برنامههای بزرگی در بخشهای مختلف نظیر انتقال آب از دریا، پروژههای بزرگ نفت و گاز، طرحهای مرتبط با معدن و کشاورزی و اقتصاد دریامحور را در دستور کار خود دارد، گفت: این روابط عمومیها هستند که باید اخبار این اقدامات و دستاوردها را به مردم منتقل کنند چرا که روابط عمومی هر دستگاه اجرایی آیینه تمام نمای عملکرد دستگاه مطبوع خود است و مجموع اقدامات روابط عمومیها گویای عملکرد دولت و نظام خواهد بود.
معاون اول رییسجمهور با اشاره به شعار سال تحت عنوان «مهار تورم و رشد تولید» تصریح کرد: مقام معظم رهبری راهحل عملیاتیسازی این راهبرد را مردمی کردن اقتصاد عنوان کردند و وظیفه خطیر روابط عمومیها این است که اعتماد و اطمینان مردم و سرمایهگذاران را جلب کنند تا بتوانیم شعار سال را به نحو مطلوب اجرایی و عملیاتی کنیم. مخبر افزود: مسائل و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور جز از طریق به صحنه آمدن مردم حل و فصل نمیشود و روابط عمومیها به عنوان رابط نظام و مردم میتوانند در به صحنه آوردن مردم نقشی مهم و اثرگذار ایفا کنند. گفتنی است در دومین همایش ملی جهاد تبیین و اطلاعرسانی هنرمندانه، احمد وحیدی وزیر کشور، سپهر خلجی، رییس شورای اطلاعرسانی دولت و همچنین بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز در سخنانی به الزامات تحول در ساختار و عملکرد ارتباطی و رسانهای دولت پرداختند.