تب «تردز» فروکش کرد

۱۴۰۲/۰۴/۲۴ - ۰۳:۳۸:۱۰
کد خبر: ۲۱۰۶۱۲

شبکه اجتماعی «تردز» شرکت متا پلتفرم که به «قاتل توییتر» شهرت پیدا کرده، با کاهش تعداد کاربران روزانه فعال و زمان سپری شدن در این اپلیکیشن، از زمان راه‌اندازی شدن در آخر هفته گذشته، روبرو شده است.

به گزارش ایسنا، شبکه اجتماعی متن محور «تردز»، هفته گذشته راه‌اندازی شد و ظرف مدت پنج روز، ۱۰۰ میلیون نفر به عضویت آن پیوستند. با این حال، آمار شرکت‌های «سنسور تاور» و «سیمیلار وب» نشان می‌دهد که این پلتفرم با کاهش نرخ رشد و تعامل کاربران روبرو شده است.

داده‌های «سنسور تاور»، کاهش قابل ملاحظه تعامل کاربران از زمان راه‌اندازی شدن «تردز» در پنجشنبه گذشته را نشان می‌دهد. تعداد کاربران روزانه فعال این پلتفرم، روزهای سه شنبه و چهارشنبه، حدود ۲۰ درصد کمتر از شنبه بود و زمانی که هر کاربر در این شبکه اجتماعی سپری کرد، از ۲۰ دقیقه، به ۱۰ دقیقه رسید که یک کاهش ۵۰ درصدی بوده است. آمار شرکت تحلیل و داده دیجیتالی «سیمیلار وب» هم روندهای مشابه را تایید می‌کند. طبق این آمار، «تردز» با کاهش بیش از ۲۵ درصدی تعداد کاربران روزانه فعال در فاصله هفتم ژوییه تا دوشنبه در گوشی‌های اندروید، روبرو شده است اما این شرکت هنوز آمار مربوط به دستگاه‌های iOS را نهایی نکرده است.

آمار «سیمیلار وب» همچنین نشان می‌دهد زمان استفاده از «تردز»، تقریبا نصف شده و زمانی که کاربران امریکایی در این اپلیکیشن سپری کرده‌اند، از حدود ۲۰ دقیقه در ششم ژوییه، به بیش از هشت دقیقه در دهم ژوییه، کاهش پیدا کرده است. تردز  از پنجم ژوییه که راه‌اندازی شد، به دلیل ارتباط با اینستاگرام و امکان استفاده از نام کاربری و انتقال دنبال‌کننده‌ها از این شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و بازخورد مثبت تبلیغات‌کنندگان، سر و صدای زیادی به پا کرد. وب سایت فناوری «ورج» گزارش کرده بود کاربران ظرف مدت یک روز، بیش از ۹۵ میلیون پست در «تردز» ارسال کرده و ۱۹۰ میلیون لایک کرده بودند. با این حال، «تردز» در روزهای نخست فعالیت خود بوده و افزایش یک‌باره عضویت‌ها طبیعی است، زیرا کاربران سرویس جدید و فضای آن را کنکاش می‌کنند تا مناسب بودن آن را ارزیابی کنند.