بورس آماده پرواز می‌شود

۱۴۰۲/۰۵/۰۳ - ۱۲:۳۰:۴۴
کد خبر: ۲۱۱۴۷۲
بورس آماده پرواز می‌شود

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار رشد کردند. شاخص کل ۱.۰۹ درصد رشد کرد و به یک قدمی صعود به کانال ۲ میلیونی صعود کرد.

به گزارش تیتر کوتاه، دیروز ارزش معاملات خرد با رشد ۱۰ درصدی به ۴ هزار و ۳۱۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد اما همچنان در سطح پایینی قرار دارد.

بدین ترتیب شاخص با جلوداری وبملت، فولاد، وغدیر، فخوز، شپدیس و حکشتی رشد کرد. تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر بود و ۶۸ درصد کل بازار را تشکیل داد.

همچنین روز دوشنبه پس از ۳ روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی از بازار بودیم و ۱۲۷ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. دیروز نمادهای حکشتی، ولانا، خساپا، شپدیس، همراه، شبندر، فغدیر، دی، فسبزوار و ونوین بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بدین ترتیب شاخص برای دومین بار در یک هفته اخیر به مرز ۲ میلیونی رسیده است. هفته گذشته نیز شاخص روند صعودی پیدا کرد و به رقم ۲ میلیونی رسید اما سپس در ابتدای هفته اخیر پایین آمد. به نظر می‌رسد شاخص برای صعود و حفظ کانال بالاتر به تقاضای بیشتر و ورود پول نیاز دارد. اگر امروز نیز شاهد ورود پول و مازاد تقاضا باشیم سهامداران می‌توانند به گذر شاخص از مرز ۲ میلیونی امیدوار باشند.

ارسال نظر