ورود دادستان ری به خشک شدن «چشمه‌علی»

۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - ۰۱:۰۰:۵۸
کد خبر: ۲۱۲۳۲۹

شورای شهر و شهرداری تهران مکلف شدند ظرف مدت یک ماه موضوع خشک شدن آب «چشمه علی» را بررسی کرده و نتیجه را به دادستانی شهرستان ری اعلام کنند. 

محمدمهدی رحیمی، دادستان شهرستان ری در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت «چشمه‌علی» گفت: به‌منظور بررسی موضوع خشک شدن چشمه مکاتبات متعددی از سوی دادستانی با دستگاه‌های مسوول انجام و گزارش رسیدگی و بررسی موضوع از تمامی عوامل موثر دریافت شد، طی آخرین مکاتبات با نهادهای مسوول داشتیم، شورای شهر و شهرداری تهران مکلف شدند ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی کرده و نتیجه را به دادستانی شهرستان ری اعلام کنند.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته عامل اصلی خشک شدن چشمه‌علی عملیات مترو بوده و تلاقی کارگاه و عملیات ساخت مترو خط ۶ با لایه‌های زیرین و میله قنات تأمین‌کننده آب چشمه منجر به خشکی آن شده است. دادستان شهرستان ری گفت: آب، امنیت و محیط پیرامونی چشمه‌علی باید با کارشناسی و نظر میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و کلیه اقدامات توسعه‌ای در محدوده چشمه باید کارشناسی شده صورت گیرد. وی افزود: در گزارشی که از شورای شهرستان ری دریافت شد آمده است که نخستین‌بار در سال ۹۸ مسیر تونل مترو با میله قنات تداخل داشته و عامل قطعی آب بوده و تنها راه بازگشت آب به چشمه احیا و حفر قنات در حوضچه اصلی چشمه‌علی است.

 

ارسال نظر