انفجار شدید در یک ساختمان مسکونی در محله جوانمرد قصاب

۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - ۰۳:۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۱۲۴۲۳

انفجار شدید در یک ساختمان مسکونی قدیمی در محله جوانمرد قصاب واقع در شهرری چهارمین حادثه متوالی طی روزهای اخیر در پایتخت را رقم زد. در این حادثه که یک کشته و 12 مجروح برجای گذاشته، به سه تا چهار ساختمان و مغازه کنار این ساختمان خسارت وارد شده است. جمعه شب و روز شنبه هفته جاری به ترتیب دست یک دختر 9 ساله و یک پسر 12 ساله در پله برقی‌های شهر تهران دچار جراحت شدید شد.

روز یکشنبه نیز تخریب یک ساختمان غیرقانونی در منطقه خلازیر منجر به فوت 5 نفر و تخریب سه ساختمان دیگر شد. دیروز نیز انفجار یک ساختمان مسکونی در شهر ری به این فهرست اضافه شد.

آن‌گونه که سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفته، بخش زیادی از این ساختمان تخریب شده ضمن اینکه به سه تا چهار ساختمان و مغازه کنار این ساختمان خسارت وارد شده است.

جلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در ساعت 8:11 صبح دوشنبه انفجار شدیدی در یک ساختمان مسکونی قدیمی به آدرس محله جوانمرد قصاب، خیابان حضرتی واقع (شهرری) در منطقه 20 به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد. در پی اعلام این حادثه، 5 ایستگاه آتش‌نشانی به محله حادثه اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه تاکنون 12 نفر در این حادثه نجات پیدا کرده‌اند، گفت: این 12 نفر شامل 7 مرد و 5 زن هستند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران متذکر شد: آتش‌نشانان در مدت دو دقیقه به محل حادثه رسیدند و برآورد اولیه از علت این حادثه انفجار نشت گاز است البته در این زمینه باید بررسی‌های دقیق‌تری صورت گیرد. 

در عین حال، سخنگوی آتش‌نشانی شهر تهران حدود ساعت 13 دیروز از جان‌باختن یک نفر در انفجار ساختمانی در شهرری خبر داد و گفت: پیرزنی 75 ساله در این حادثه هم پس از انتقال به بیمارستان فیروزآبادی جان خود را از دست داد.

در این حال، به گفته علی نصیری، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شواهد و احتمالات اولیه حاکی از این است که انفجار و ریزش این ساختمان به دلیل نشت گاز بوده است. محل حادثه یک ساختمان مسکونی است و کاربری آن هم مسکونی بوده است.

از این رو به احتمال زیاد نشست گاز از کپسول در قسمت آشپزخانه سبب وقوع این حادثه شده است. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه این انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری از محل وقوع حادثه را تحت تاثیر خود قرار داده و سبب شکسته شدن شیشه‌ها و واردشدن خسارت به برخی خودروها شده بود، گفت: در جریان انفجار و تخریب این ساختمان مسکونی، ۲۰ نفر دچار حادثه شدند که ۱۹ نفر از این افراد از زیرآوار خارج و در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند. حال عمده این افراد مساعد گزارش شده است. متاسفانه یک نفر هم جان خود را از دست داد.

 

ارسال نظر