کمبود 5200 اتوبوس برای سفرهای اربعین

۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - ۰۳:۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۱۲۴۲۴

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ایران آمادگی انجام سفرهای اربعین با خودروهای شخصی را دارد و در این باره مذاکراتی با عراق داشتیم اما هنوز کشور عراق با تردد خودروهای شخصی برای سفرهای اربعین و ورود ایرانی‌ها با خودروی شخصی به خاک عراق موافقت نکرده است.

به گزارش ایلنا، داریوش امانی در یک نشست خبری با بیان اینکه ۵ هزار و ٢٠٠ دستگاه اتوبوس کمبود داریم، اظهار کرد: در حال حاضر ٧ هزار دستگاه اتوبوس عملیاتی است و برای انجام سفرهای اربعین با کمبود ناوگان مواجه هستیم از این رو به دنبال اجاره اتوبوس از چند کشور همسایه هستیم. همچنین واردات اتوبوس را دنبال می‌کنیم.

  وی درباره قیمت بلیت اتوبوس برای مسیر تهران - مهران اظهار کرد: جلساتی با شرکت‌های اتوبوس‌رانی داشتیم اما هنوز قیمت نهایی مشخص نشده و احتمالا در قیمت بلیت اتوبوس موضوع برگشت یک سر خالی را هم در نظر می‌گیریم . امانی با بیان اینکه ٧٠ درصد ناوگان را به جابه‌جایی زائران در ایام اربعین اختصاص داده‌ایم، گفت: همانند سال گذشته به مردم اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد که این ایام عمده ناوگان به سفرهای اربعین اختصاص داده می‌شود و مردم با خودروهای شخصی سفر داشته باشند.

 

ارسال نظر