سهامداران امروز 24 مردادماه بیشتر می‌فروشند یا می‌خرند؟

۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ۰۹:۴۷:۵۴
کد خبر: ۲۱۳۰۱۱
سهامداران امروز 24 مردادماه بیشتر می‌فروشند یا می‌خرند؟

برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 24 مرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 9 هزار و 128 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 997 هزار و 45 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 541 واحد بالا آمد و در رقم 696 هزار و 324 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 111 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 863 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و 74 واحدی داشت و به سطح 126 هزار و 797 واحد رسید. 

به گزارش ایسنا، در پایان معاملات ‌روز دو‌شنبه، 67 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 37 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دو‌شنبه در بورس شرکت لیزینگ ایرانیان (وایران)، شرکت لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر) و شرکت سرمایه گذاری رنا (ورنا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت ریل سیر کوثر (حسیر)، شرکت سوژمیران (فسوژ) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (آسیا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وصنا (شرکت صنایع بهشهر ایران)، ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق) و دتماد (شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 60 نماد صف خرید داشتند و 65 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 46 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 205 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 27 درصدی به 283 میلیارد تومان رسید. 

1

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار پس از 4 روز رشد کردند. شاخص کل بورس 0.46 درصد رشد کرد و شاخص هم وزن 0.66 درصد صعود کرد. 

اما دیروز ارزش معاملات خرد با افت 11 درصدی به 3 هزار و 898 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که کمترین رقم در 6 ماه اخیر است. 

شاخص با جلوداری فملی، شپنا، شبندر، خودرو، تاپیکو و شتران رشد کرد. تعداد نمادهای سبز بازار نیز بیشتر بود و 67 درصد کل بازار را تشکیل داد. 

بدین ترتیب شاخص تا نزدیکی مرز 2 میلیونی رشد کرد و در یک قدمی صعود به کانال بالاتر ایستاد. شاخص در هفته‌های اخیر در حوال مرز 2 میلیونی در نوسان بوده و بازار با رکود معاملاتی مواجه بوده است. دیروز میزان عرضه بیشتر از تقاضا بود و مجموع ارزش صف‌های فروش بیشتر از صف‌های خرید بود. اگر میل به عرضه در معاملات امروز نیز زیاد باشد می‌تواند مانع از صعود شاخص به بالای مرز 2 میلیونی شود. 

ارسال نظر