سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان پرریسک است

۱۴۰۲/۰۶/۰۶ - ۰۲:۰۱:۱۹
کد خبر: ۲۱۴۰۳۶

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور تاکید کرد که سرمایه‌گذاری برای آینده شرکت‌های دانش‌بنیان پرریسک است اما خطر آن را می‌پذیریم چراکه توسعه کشور در گرو رشد این شرکت‌ها است و طبق شرایط موجود، از دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کنیم.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نشست نخستین دوره جایزه ملی فناوری نکست با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در رشد و توسعه کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان فضا را در کشور جوری رقم زدند که مواردی مثل تحریم کمرنگ شود و کشور به استقلال برسد.

فیروزآبادی بر حمایت از زیست بوم فناوری در کشور تاکید کرد و ادامه داد: هدف ما این است که همه از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌صورت متناسب و متوازن حمایت کنیم و ۲ بعد ابعاد و اندازه شرکت‌ها را در راس امور قرار دهیم؛ زیرا هر شرکت بسته به بزرگی و کوچکی به نوع خاصی حمایت نیاز دارد و از جهت بعد زمان هم باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم، در زمان حال تلاش کنیم تا در آینده ارزش‌آفرینی کنیم. به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور، اتفاقات درخشانی که در این سال‌ها در کشور می‌بینیم، نتیجه تلاش‌های ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته است. فیروزآبادی با اشاره به هدف این رویداد توضیح داد که با وجود پرریسک بودن سرمایه‌گذاری در آینده، تشویق و توسعه شرکت‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده شرکت‌ها از اهداف رویداد ملی نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) است.

در ادامه شقایق حق‌جوی جوانمرد، رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان هدف این رویداد را تشویق و شناسایی و حمایت از فن‌آفرینان کشور در جهت توسعه سبد محصولات خود با بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور جهانی دانست. رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان گفت: در این رویداد قرار است حمایت‌های هدفمند از ایده‌هایی که شرکت‌های توانمند زیست‌بوم که کارنامه موفقی در توسعه فناوری از خود به جای گذاشته‌اند و بلوغ فناوری خود را به اثبات رسانده‌اند، صورت پذیرد تا منشأ خلق محصولات جدید در سبد محصولات دانش بنیان کشور با عمق فناوری بالا باشد. 

 

ارسال نظر