کمیته‌ ملی برند ایرانی در اتاق ایران تشکیل می‌شود

۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۰۲:۳۲:۲۱
کد خبر: ۲۱۴۲۱۴

حسین سلاح‌ورزی از تشکیل کمیته رفع موانع تحریم و کمیته برند ایرانی در اتاق ایران خبر داد و گفت: اساسنامه اتاق‌های مشترک با هدف اثربخشی بیشتر به نقش این اتاق‌ها اصلاح خواهد شد.

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: هفته آینده کارگروهی برای ارایه مشورت‌های حقوقی درباره رفع تحریم‌ها به شرکت‌ها و همچنین کمیته برند ایرانی با هدف بازاریابی و معرفی کالاهای ایرانی در اتاق ایران تشکیل خواهد شد.

حسین سلاح‌ورزی در نشست صبحانه کاری هیات رییسه اتاق ایران با روسای اتاق‌های مشترک، ادامه داد: هفته آینده کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران حقوقی تحریم‌ها برای بررسی موضوعات و ارایه مشورت‌های لازم درباره مباحث حقوقی رفع تحریم‌ها به شرکت‌ها در اتاق ایران تشکیل خواهد شد.

او افزود: قصد داریم با هدف بازاریابی و معرفی کالاها و خدمات ایرانی هم کمیته برندایرانی را راه‌اندازی کنیم. که تا دو هفته آینده عملیاتی خواهد شد. رییس اتاق ایران با تأکید بر حفظ جایگاه اتاق‌های مشترک گفت: اصل ماموریت‌های معاونت بین‌الملل باید از طریق اتاق‌های مشترک انجام شود. 

سلاح‌ورزی افزود: سعی می‌کنیم در کوتاه‌مدت بازنویسی و اصلاح آیین نامه و اساسنامه‌های اتاق‌های مشترک را با هدف فعالیت موثرتر آنها در دستور کار قرار دهیم. درباره مدل ارزیابی و رتبه‌بندی اتاق‌های مشترک معتقدیم که باید از مدل کمی به سمت روش‌های کیفی‌تر برویم. چراکه این مدل فعلی اتاق‌ها را تشویق می‌کند تا بیشتر شبیه آژانس مسافرتی عمل کنند تا انجام کار ویژه‌های اختصاصی خود.

او با اشاره به این گلایه که به اتاق‌های مشترک نسبت به اتاق‌های استانی و تشکل‌ها کمتر توجه می‌شود ادامه داد: هیچ تفاوتی بین اتاق‌های مشترک، تشکل‌ها و اتاق‌های استانی در دوره دهم وجود ندارد. جنس اتاق‌های مشترک از جنس تشکل‌ها است و این اراده در هیات رییسه وجود دارد که آیین‌نامه را به نحوی اصلاح کند که نمایندگان اتاق‌های مشترک بتوانند در هیات نمایندگان نیز حضور داشته باشند. او تأکید کرد: ما معتقدیم اتاق‌های مشترک باید یک جز ثابت در برنامه‌های وزارت خارجه، سفارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مشترک اقتصادی باشند. مطالعه‌ای درباره ایجاد آژانس سرمایه‌گذاری و بازاریابی در کشورهای مقصد در دست انجام است تا اتاق ایران بتواند با نقش‌آفرینی اتاق‌های مشترک این دفاتر را به ترتیب اولویت در کشورهای مقصد راه‌اندازی کند. او با بیان اینکه عدم حضور اتاق‌های مشترک در icc باعث ضعیف شدن آن خواهد شد گفت: با کمیته ایرانی icc توافق کردیم تا همه اتاق‌های مشترک در icc عضو شوند. اتاق ایران می‌تواند حق عضویت اتاق‌های مشترک را هم پرداخت کند. ما می‌خواهیم با هم‌فکری اتاق‌های مشترک برنامه کوتاه‌مدتی برای فعال شدن اتاق ایران در مجامع مختلف همچون بریکس، شانگهای و ... تدوین کنیم.

 

ارسال نظر