صعود بورس در فضای عدم قطعیت

۱۴۰۲/۰۶/۱۹ - ۰۱:۰۲:۲۹
کد خبر: ۲۱۴۸۹۳

بورسان| آرش پناهی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان معتقد است، تغییر نرخ دلار از ۲۸۵۰۰ به ۳۸ هزار تومان برای پالایشی‌ها اتفاق مثبتی است.

ابتدای معاملات امروز خریداران با جرات بیشتری دست به خرید سهام می‌زدند اما در ادامه فشار فروش در بازار تشدید شد. وی گفت: شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه تخفیف خوراک لغو خواهد شد. این موضوع برای فعالان بازار سرمایه ایجاد ترس کرده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه در صورت تثبیت شرایط فعلی، پالایشگاهی‌ها بسیار جذاب خواهند شد و  P/E آنها از محدوده ۶ و ۷ واحد به ارقام ۴ و ۵ واحد بازمی‌گردد. به عبارتی برای خرید و سرمایه‌گذاری بلندمدت جذاب می‌شوند.اثری که دستورالعمل تخفیف خوراک برای ۷ شرکت پالایشگاهی خواهد داشت تقریبا معادل ۵۱ همت است. مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان عنوان کرد: نزدیک شدن به محدوده‌های حساس نظیر اردیبهشت ۱۴۰۲ و مرداد ماه سال ۱۳۹۹ نشان از رسیدن نرخ‌ها به سقف تاریخی در این مقاطع دارد، بنابراین فشار فروش در این نقاط قیمتی طبیعی به نظر می‌رسد. در ادامه مقداری اصلاح (نه به صورت رکود) در بازار دور از انتظار نیست. بعد از این مهم رود رو به رشد می‌تواند ادامه پیدا کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است، دولت نشان داد که ثبات در تصمیم‌گیری ندارد. به صورت مخفیانه در ۱۷ اردیبهشت نرخی فارغ از توجه به قانون، بدون فرمول اعلام می‌شود. تا این لحظه فرمول نرخ خوراک به شرکت‌ها ابلاغ نشده است.ترس بازار از عدم ثبات در حوزه تصمیم‌گیری دولت و سیاست‌گذاران اقتصادی نشات می‌گیرد. پناهی افزود: با توجه به فرمول به نظر می‌رسد نرخ خوراک حدود ۱۵ تا ۱۵.۵ سنت معادل ۵۷۰۰ تا ۶ هزار تومان خواهد شد.دولت به فکر ساماندهی به صنعت نیست و بیشتر به فکر جبران کسری بودجه است.

 

ارسال نظر