روحانی امروز به «دوشنبه» می‌رود

۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۵۳

روز گذشته «رییس‌جمهور» روز شلوغی را پشت‌سر گذاشت؛ روزی که «صبحش» را باخبرنگاران در «مشهد»، «ظهرش» را در «تهران» برای «عیادت» رهبر معظم انقلاب و عصرش را در سفر به «قزاقستان» سپری کرد، تا یک روز پر از«جنب‌وجوش» در پرونده کاری آقای رییس‌جمهور ثبت شود. قرار بود روحانی، صبح روز گذشته از مشهد به کشور قزاقستان سفر کند اما به‌دلیل «جراحی» رهبر معظم انقلاب و اطلاع از روند سلامتی ایشان، به تهران بازگشت. رییس‌جمهور پس‌از ورود به تهران و عیادت مقام معظم رهبری برای یک سفر یک‌روزه عازم قزاقستان شد.


اقتصادی که از رکود خارج شد

رییس دولت یازدهم در پایان هشتمین سفر استانی‌اش، پیرامون موضوعات داخلی و خارجی سخن گفت اما مهم‌ترین خبر «هشتمین» سفر استانی دولت در کنار حرم مطهر رضوی، اعلام شد، زمانی که رییس‌جمهور رسما اعلام کرد؛ «کشور از رکود عبور کرده است. » اما پایان‌بخش سفر رییس‌جمهور به مشهد، حضور در جمع خبرنگاران و در نشستی خبری در محل استانداری خراسان‌رضوی بود.

مهم‌ترین مصوباتی که در این سفر استانی در دستورکار دولت قرار گرفت به این شرح اعلام شدند، «رساندن آب به مزارع استان به‌منظور صرفه‌جویی آب، اتمام دوخطه شدن راه‌آهن مشهد - تهران تا پایان دولت یازدهم، ساماندهی خط راه‌آهن برقی مشهد به تهران، راه‌آهن خواف به هرات و مشهد به گرگان، مساله بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی و...»

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: «در مجموع 5ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، بودجه عمرانی نزدیک به 4برابر افزایش یافته و دولت تحرک خوبی در این زمینه داشته است و این به معنای تحرک در بهبود زندگی کل مردم است.»

روحانی با بیان اینکه به آینده کشور بسیار امیدوارم، گفت: «اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم، در یک‌سال گذشته هم این‌گونه بوده است و درحالی که تحریم وجود داشت توانستیم تورم را کنترل کنیم و از رکود خارج شویم.»


عیادت روحانی از مقام معظم رهبری

ساعتی پس‌از عمل جراحی رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهور ایران در بیمارستان محل بستری رهبر انقلاب حاضر شد و از ایشان عیادت کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها، حسن روحانی در این دیدار، بهبودی و سلامتی کامل رهبر معظم انقلاب را خواستار شد.

حسن روحانی حال عمومی رهبر معظم انقلاب را بسیار خوب و همراه با شادابی و نشاط توصیف کرد و گفت: «عوارض پس‌از عمل کاملا طبیعی است و تیم پزشکی مجرب، این عمل جراحی را به بهترین و دقیق‌ترین وجه انجام دادند و درخصوص مراقبت‌های پس‌از عمل نیز باید با همین دقت کار را دنبال کنند.» رییس‌جمهور دعای ملت ایران برای رهبر معظم انقلاب را دعایی دایمی و مستمر خواند و اظهار داشت: «حال عمومی رهبر معظم انقلاب بسیار خوب است، بنابراین مردم اصلا نباید نگران باشند و در کنار دعا برای سلامتی ایشان، همه باید شکرگزار وجود ذی‌جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند.»

وی به سفر خارجی از قبل برنامه‌ریزی شده خود در عصر روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: «تمایل داشتم که در تهران بمانم اما خود رهبر معظم انقلاب فرمودند که این سفر طبق برنامه انجام شود.» با این صحبت‌ها روحانی عازم سفر یک‌روزه به قزاقستان شد.

رییس‌جمهور عازم قزاقستان شد

عصر روز گذشته و با بدرقه رسمی «اسحاق جهانگیری»، رییس‌جمهور تهران را به مقصد «قزاقستان» ترک کرد. این نخستین دیدار روحانی پس‌از رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری از قزاقستان است که به دعوت رسمی همتای قزاقستانی انجام می‌شود.

قرار است روحانی پس‌از سفر یک‌روزه به قزاقستان و دیدار با مقامات «بلندپایه» این کشور، برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی «شانگهای» به دوشنبه، پایتخت تاجیکستان عزیمت کند. رییس‌جمهور پیش از ترک تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح اهداف سفر خود به این دو کشور و مهم‌ترین محورهای گفت‌وگوهای خود با مقامات این کشورها و مقامات شرکت‌کننده در اجلاس شانگهای پرداخت.

رییس‌جمهور را در سفر به قزاقستان، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور، محمدجواد ظریف، حسین فریدون، محمدرضا نعمت‌زاده، محمود حجتی، مسعود سلطانی‌فر و حمید ابوطالبی همراهی می‌کنند. روحانی پیش‌از ترک تهران در گفت‌وگو با «خبرنگاران» به تشریح اهداف سفر خود به این دو کشور و مهم‌ترین «محور»های گفت‌وگوهای خود با مقامات این کشورها و مقامات شرکت‌کننده در اجلاس شانگهای پرداخت.

براساس برنامه اعلام شده، رییس‌جمهوری پس از ورود به شهر آستانه قزاقستان، امروز با حضور در کاخ ریاست‌جمهوری از سوی «نورسلطان نظربایف» همتای قزاقستانی خود مورد استقبال رسمی قرار می‌گیرد و پس از آن روسای جمهوری ایران و قزاقستان دیدار می‌کنند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین‌دولتی است که توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان در 15 ژوئن سال 2001 تاسیس شد. این سازمان هم‌اکنون 6عضو ثابت شامل؛ چین، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان دارد و چهار کشور ایران، پاکستان، هند و مغولستان کشورهای عضو ناظر این سازمان محسوب می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر