افزایش ۱۵ درصدی پروازهای فرودگاه امام در اربعین ۱۴۰۲

۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۲:۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۱۵۴۵۸

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به رشد ۱۵ درصدی پروازها و افزایش ۲۹ درصدی تعداد مسافران گفت: در ایام اربعین امسال حتی یک پرواز کنسلی هم نداشتیم.

به گزارش ایلنا، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به آمار کلی پروازهای اربعین، گفت: از ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریورماه که به عنوان بازه سفرهای اربعینی در ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اربعین وزارت کشور تعیین شده بود، یک هزار و ۷۵۵ پرواز از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از ترمینال سلام به فرودگاه نجف اشرف و فرودگاه بغداد انجام شد و در طول این پروازها بیش از ۲۳۵ هزار و ۹۰۷ نفر به عتبات عالیات مشرف شدند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در ادامه تاکید کرد: امسال با ۱۶ شرکت هواپیمایی پروازها پیش رفت که دو شرکت العراقیه و فلای بغداد و ۱۴ شرکت هواپیمایی داخلی مسوولیت اعزام زائران را عهده‌دار بودند. وی گفت: ۹۳ درصد پروازها به نجف اشرف و ۷ درصد پروازها به فرودگاه بغداد انجام شد و میانگین تأخیرها حدود ۵۶ دقیقه تخمین زده شد و امسال نسبت به سال قبل در مجموع ۱۵ درصد افزایش پرواز و ۲۹ درصد افزایش مسافر را داشتیم. 

 

ارسال نظر