رشد ۶،۵۷ درصدی بیت‌کوین در یک ماه

۱۴۰۲/۰۷/۱۸ - ۰۰:۵۰:۳۸
کد خبر: ۲۱۷۰۵۳
رشد ۶،۵۷ درصدی بیت‌کوین در یک ماه

قیمت بیت‌کوین طی هفت روز گذشته بیش از سه درصد افزایش یافت، علاوه بر این، ۳۰ روز گذشته رشد خوبی برای آن رقم خورد زیرا در بازه زمانی ماهانه ۶.۵۷ درصد افزایش ثبت کرد؛ ‌در این میان اما بازار استیبل‌کوین‌ها وضعیت خوبی ندارد و هجدهمین ماه متوالی کاهش ارزش بازار خود را تجربه می‌کند که به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است.

قیمت بیت‌کوین طی هفت روز گذشته بیش از سه درصد افزایش یافت، علاوه بر این، ۳۰ روز گذشته رشد خوبی برای آن رقم خورد زیرا در بازه زمانی ماهانه ۶.۵۷ درصد افزایش ثبت کرد؛ ‌در این میان اما بازار استیبل‌کوین‌ها وضعیت خوبی ندارد و هجدهمین ماه متوالی کاهش ارزش بازار خود را تجربه می‌کند که به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است.

معامله‌گر ارزهای دیجیتال با نام مستعار تایتان آف کریپتو، پیش‌بینی خود در مورد چرخه بعدی بیت‌کوین (BTC) را در ایکس به اشتراک گذاشت. این معامله‌گر با تجزیه و تحلیل داده‌های قیمت تاریخی بیت‌کوین و ترسیم خطوط روند از پایین‌ترین چرخه قبلی تا اوج بعدی آن، هدف قیمت بالقوه را برای اوج چرخه آتی تخمین زد. بر اساس تحلیل این معامله‌گر، بیت‌کوین می‌تواند به ارزش حدود ۱۳۷ هزار دلار برسد که انتظار می‌رود این اوج در آگوست سال ۲۰۲۴ رخ دهد.

در این میان، رهبر بازار رمزارزهای دیجیتال در زمان انتشار این مطلب با قیمت ۲۷ هزار و ۹۵۲.۳۵ دلار معامله می‌شود، پس از اینکه توانسته است افزایش اندک ۰.۱۵ درصدی طی ۲۴ ساعت را مدیریت کند. قیمت بیت‌کوین طی هفت روز گذشته بیش از سه درصد افزایش یافت، علاوه بر این، ۳۰ روز گذشته رشد خوبی برای آن رقم خورد زیرا در بازه زمانی ماهانه ۶.۵۷ درصد افزایش ثبت کرد. از سوی دیگر، حجم معاملات ۲۴ ساعته بیت‌کوین بیش از ۴۸ درصد کاهش یافت، اگرچه تایتان آف کریپتو معتقد است که ارزش ۱۳۷ هزار دلاری برای بیت‌کوین در دسترس است اما قیمت آن ابتدا باید حدود ۵۹ درصد افزایش یابد تا بر قیمت بالای ۶۸هزار و ۷۸۹.۳۶ دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱، غلبه کند. رهبر بازار رمزارزهای دیجیتال در حال تلاش برای شکستن بالاتر از سطح مقاومت ۲۷ هزار و ۹۱۵ دلار در زمان انتشار این مطلب است.

اگر بیت‌کوین طی ۴۸ ساعت آینده یک شمع روزانه بالاتر از این قیمت را ثبت کند، ممکن است در دو هفته آینده به آستانه کلیدی بعدی یعنی ۲۹ هزار و ۲۱۰ دلار برسد. از طرف دیگر، شکست بیت‌کوین در بستن شمع روزانه بالای ۲۷ هزار و ۹۱۵ دلار در چند روز آینده می‌تواند این مورد صعودی را باطل کند. در این سناریوی نزولی‌تر، قیمت ارز دیجیتال می‌تواند سطح حمایت فوری ۲۶ هزار و ۹۱۵ دلار را در طول هفته بعد دوباره آزمایش کند. با این حال، بیت‌کوین در یک کانال قیمتی مثبت میان مدت معامله شد که بیان می‌کند، قیمت آن ممکن است در چند روز آینده افزایش یابد. این کانال قیمت صعودی طی چند هفته گذشته پس از ثبت پایین‌ترین و بالاترین قیمت بیت‌کوین در این دوره شکل گرفته است.

   ارزش بازار مالی بلاک‌چین تا ۲۰۳۲  به ۸۰میلیارد دلار خواهد رسید

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۰۹ تریلیون دلار برآورد می‌شود اما گزارش «الاید مارکت ریسرچ» نشان می‌دهد که بازیگران بازار مالی بلاک چین به‌شدت درحال بررسی جنبه‌های مختلف همکاری و خرید به عنوان یک استراتژی مهم هستند. این گزارش تخمین می‌زند که ارزش بازار مالی جهانی  بلاک چین، شامل بلاک چین‌های دولتی و خصوصی، معاملات، پرداخت‌ها، تسویه‌حساب‌ها و مدیریت دارایی‌ها، تا سال ۲۰۳۲ به ۷۹.۳میلیارد دلار خواهد رسید. به گفته این گزارش، مشکلات ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ در حوزه مالی سنتی، در کنار تلاش برای کاهش هزینه‌های عملیاتی، زمینه را برای تبدیل اکوسیستم دیجیتال به جریان اصلی فراهم کرده است. الاید مارکت ریسرچ خاطرنشان می‌کند که بخش پرداخت‌های فرامرزی و معاملات دو مورد از بزرگ‌ترین زیربخش‌های بازار مالی بلاک چین هستند که با افزایش تقاضا از سوی افراد، شرکت‌ها، بازرگانان، صنایع و گروه‌های بین‌المللی توسعه خواهند یافت.

طبق داده‌های گلس‌نود، بازار بیت‌کوین با ۱۴.۸۵۲میلیون سرمایه‌گذاری بلندمدت و ۲.۳۷۸میلیون سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت شاهد بیشترین واگرایی ثبت‌شده میان این دو گروه از سرمایه‌گذاران است که تغییر قابل‌توجهی را در الگوهای سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد. از لحاظ تاریخی، در اوج چرخه، عرضه در اختیار سرمایه‌گذاران بلندمدت کاهش می‌یابد، درحالی که عرضه در اختیار سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت با افزایش قیمت هم‌بستگی دارد. در ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ (۲۴ فروردین ۱۴۰۰)، در آستانه شروع بازار نزولی، عرضه در اختیار سرمایه‌گذاران بلند‌مدت به حدود ۱۰.۹۳۸میلیون افزایش و عرضه در اختیار سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به ۵.۰۱۷ کاهش یافت. این داده‌های می‌تواند نشانه‌ای از یک بازار بالغ‌تر با روندی روبه‌رشد به سمت سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

   افزایش ۳۲۰۰ درصدی قیمت بیت‌کوین  نزدیک است؟

یکی از فعالان معروف حوزه رمزارزهای دیجیتال پیش‌بینی جسورانه‌ای در مورد بیت‌کوین و چگونگی افزایش سرسام‌آور آن در مدت کوتاهی ارایه کرده است. پیش‌بینی وی حول محور تایید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین است که می‌تواند بازی را برای سرمایه‌گذاران بیت‌کوین تغییر دهد و اگر همه‌چیز همانطور که وی پیش‌بینی کرده رخ دهد، قیمت بیت‌کوین ممکن است به میزان خیره‌‌کننده ۳۲۰۰ درصد افزایش یابد.

میزبان برنامه مالی اینوست انسرز که در مورد سرمایه‌گذاری برای نزدیک به نیم میلیون مشترک در یوتیوب سخنرانی می‌کند، معتقد است که تایید صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) می‌تواند منجر به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی از سوی بازیگران اصلی وال‌استریت شود. به گفته این تحلیلگر، غول‌های مالی که مجموعا دارایی‌های خیره‌کننده ۲۵.۲۲ تریلیون دلاری را مدیریت می‌کنند اگر تصمیم بگیرند حتی اندکی از آن را (فقط ۰.۵ درصد) در اولین سال پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین که برای آوریل ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، در صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند، می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد. این تحلیلگر اظهار کرد که این تخصیص امکان‌پذیر است، به ویژه با توجه به علاقه فزاینده صندوق‌های بازنشستگی و سایر نهادهایی که به دنبال بازدهی برای تضمین آینده مالی خود هستند.

اگر آنها این کار را انجام دهند، تقاضا برای بیت‌کوین می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد و این افزایش می‌تواند قیمت بیت‌کوین را در کمتر از پنج سال حدود ۳۲۱۹ درصد افزایش دهد. به بیان ساده‌تر، اگر بیت‌کوین اکنون ۲۷ هزار و ۹۶۵ دلار ارزش داشته باشد، می‌تواند تا آوریل ۲۰۲۸ به ۹۲۰ هزار دلار برسد. اگر تمامی موارد پیش‌بینی شده رخ دهد و قیمت بیت‌کوین طبق پیش‌بینی‌ها جهش بزرگی ثبت کند می‌تواند موارد بسیاری را در دنیای مالی تغییر دهد.

   ارزش بازار استیبل‌کوین‌ها  به پایین‌ترین میزان ۲ سال اخیر خود رسید

با وجود این، در حال حاضر بازار استیبل‌کوین‌ها وضعیت خوبی ندارد و هجدهمین ماه متوالی کاهش ارزش بازار خود را تجربه می‌کند که به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار استیبل‌کوین در ماه پایانی ۲۰۲۳ حدود ۱۳۷ میلیارد دلار بود. با این وجود استیبل‌کوین معروف تتر (USDT) علی‌رغم روند نزولی که کل بازار را فراگرفته است، سودهای اندکی نشان داده است. ارزش بازار استیبل کوین تتر ۳۳۴ میلیون دلار افزایش یافته است که نشان‌دهنده افزایش ۰.۴ درصدی ماهانه است و سهم بازار تتر نیز همان ۶۷.۲ درصد حفظ شده است.