نگرش بانکداری اسلامی توسعه عدالت عمومی است

۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۷۱

گروه بانک و بیمه فریبرز شعبانیان نایب‌رییس هیات‌مدیره پست بانک ایران گفت: نگرش اساسی بانکداری اسلامی بر مبنای فلسفه و اخلاق اسلامی و مبانی شرعی و توسعه عدالت عمومی است تا جامعه بیش از پیش از آثار سازنده آن برخوردار شود.

فریبرز شعبانیان نایب‌رییس هیات‌مدیره پست بانک ایران در گفت‌وگویی به مناسبت هفته بانکداری اسلامی ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بانکداری اسلامی به دنبال رفع مشکلات اقتصادی، کاهش هزینه‌های مبادلات و ریسک آن، جلوگیری از اقتصاد زیرزمینی و همچنین هدایت وجوه خرد و سرگردان جامعه به بخش‌های تولیدی و اشتغالزایی است.

وی افزود: عملیات بانکداری اسلامی در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های عدالت‌خواهانه و منافع جامعه صورت می‌گیرد و با جذب سپرده‌ها و اندوخته‌ها به سمت تولید، اشتغال و رشد اقتصادی جامعه حرکت می‌کند.

اجرای بانکداری بدون ربا و اسلامی شرایط برای انتفاع بیشتر جامعه، حفظ ارزش پول و تسهیل در امور پرداخت‌ها و دریافت‌ها بیش از پیش مهیا می‌شود.

شعبانیان عنوان کرد: نظام بانکداری اسلامی باید به نحوی مناسب و با ایجاد بازار سرمایه و پول برای انجام معاملات بین بانکی اسلامی، فضا را برای مشارکت در سود و زیان فعالیت‌ها مهیا کند.

زیرا نقش‌آفرینی مثبت و آثار غیرتورمی نظام بانکداری عملا بستر مناسبی را برای گسترش فزاینده آن در سطوح مختلف اقتصادی ایجاد می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان یک بانک فراگیر و گسترده و با هدف گسترش بانکداری خرد تلاش می‌کند با کاهش هزینه‌های تمام شده منابع، سرمایه‌های اندک و خرد جامعه را به بخش‌های مولد و اشتغالزای کشور سوق داده و در توسعه کسب و کارها به ویژه در روستاها سهیم باشد که این خود مصداق بارز بانکداری اسلامی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر