گوگل به ناشران آلمانی سالانه ۳،۲ میلیون یورو میپردازد
گوگل توافق کرده در بازه زمانی انتظار برای تصمیم اداره ثبت اختراع آلمان (DPMA) درباره هزینه انتشار اخبار، سالانه ۳.۲ میلیون یورو به ناشران این کشور برای انتشار محتوای خبری شان پرداخت کند.
گوگل توافق کرده در بازه زمانی انتظار برای تصمیم اداره ثبت اختراع آلمان (DPMA) درباره هزینه انتشار اخبار، سالانه ۳.۲ میلیون یورو به ناشران این کشور برای انتشار محتوای خبری شان پرداخت کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این امر نشان میدهد اپراتور موتور جستوجوی ایالات متحده با «کورینت مدیا» (Corint Media)یک سازمان حافظ منافع ناشران آلمانی و بینالمللی از جمله Sat.1، ProSieben، RTL، Axel Springer و CNBC به توافق رسیده است. گوگل در بیانیهای با اشاره به توافقنامههای فعلی با ناشرانی از جمله اشپیگل، زایت و FAZ برای استفاده از تیتر اخبار، مقالات و غیره نوشته است: پرداخت هزینه به کورینت مدیا در راستای اقدامی است که قبلا با ۴۷۰ ناشر ملی و منطقهای انجام شده است. کورینت مدیا که در اصل از ۲۰۲۲ میلادی به دنبال دریافت ۴۲۰ میلیون یورو برای استفاده از محتوای خبری از گوگل بود، امیدوار است داوری DPMA به افزایش قابل توجه مبلغی منجر شود که گوگل باید به ناشران پرداخت میکند.