جزییات منشور حقوق مسافران اتوبوسهای شهری
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تنظیم و ابلاغ نخستین منشور حقوق مسافران اتوبوس خبر داد و گفت: طبق این منشور مسافران میتوانند تکالیفی که اتوبوسرانی در قبال آنها دارد را بدانند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تنظیم و ابلاغ نخستین منشور حقوق مسافران اتوبوس خبر داد و گفت: طبق این منشور مسافران میتوانند تکالیفی که اتوبوسرانی در قبال آنها دارد را بدانند.
مهدی علیزاده در گفتوگو با ایسنا، گفت: با هدف تعریف چراغ راهی برای همکاران خدوم و تلاشگر اتوبوسرانی تهران، برای نخستینبار منشوری را به منظور رعایت حقوق مسافران اتوبوس تهیه و به سامانههای زیر مجموعه ابلاغ کردیم و هم قسم شدیم به منظور انجام این مسوولیت خطیر و با هدف جلب رضایت شهروندان و مسافران گرامی، آنچه در توان داریم را به کار ببندیم.
علیزاده تعداد بندهای این منشور را ۱۶ بند عنوان کرد و در تشریح بندهای آن گفت: دریافت خدمات مطلوب بدون توجه به ملیت، زبان، نژاد، موقعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، در محیطی سالم، بهداشتی و ایمن، رعایت شؤونات اخلاقی، حضور منظم، آراستگی ظاهر و رفتار حرفهای توأم با ادب و احترام توسط رانندگان اتوبوس، توقف اتوبوس در ایستگاهها برای مدت زمان تعیین شده از سوی مراجع ذیربط و داشتن سفری ایمن با رعایت مقررات و سرعت مصوب از جمله بندهای عنوان شده در این منشور است. به گفته وی، امکان استفاده افراد دارای معلولیت و کودکان از اتوبوسهای مناسبسازی شده، امکان تهیه و شارژ آسان کارت بلیت در مکانهای تعبیه شده، امکان دسترسی مسافران به سامانه ۱۳۷ پلاس جهت ثبت انتقادات و پیشنهادات و شفافسازی نرخ بلیت توسط شرکت اتوبوسرانی نیز از دیگر بندهای اشاره شده در منشور حقوق مسافران اتوبوس است که باید شهروندان بدانند.
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران، اطلاع مسافران از برنامه زمانبندی و نقشه خطوط اتوبوسرانی را از دیگر بندهای این منشور ذکر کرد و ادامه داد: اطلاع یافتن از هر گونه تغییر احتمالی در مسیر خطوط، برخورداری از فضای اختصاصی ویژه بانوان و آقایان، اختصاص خط ویژه به اتوبوسهای تندرو به منظور سهولت در رفت و آمد و مدیریت بهینه زمان و ممنوعیت همراه داشتن حیوانات، کالاهای خطرناک (تیز، برنده، اشتعالزا و آلودهکننده)، کالای حجیم با ابعاد نامتعارف در اتوبوس از بندهای دیگر این منشور است.