رونق دوباره نعمت‌زاده به تجارت

۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۹۴

مجیدرضا حریری

رییس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی

نعمت‌زاده در 3 حوزه مختلف فعالیت دارد و اگر بخواهیم عملکرد وزیرصنعت، معدن وتجارت را مورد بررسی قراردهیم باید نگاهی مثبت داشته باشیم. زیرا نعمت‌زاده درحوزه تجارت تاکنون بسیار خوب گام برداشته است. وعده‌ها یا اجرایی شده‌اند یا درحال اجرا هستند یا پروسه زمانی خود را برای تحقق طی می‌کنند.

وزیر سختکوش صنعت، معدن وتجارت برای آزاد‌سازی تجارت کشور اقدامات مهمی را انجام داده که البته موفقیت‌آمیز هم بوده است. برداشتن محدودیت‌ها و موانع صادراتی، مدیریت قاطع، حذف تدریجی تعرفه‌های گمرکی، همه و همه نشان از روزهای خوش تجارت کشور دارند. فعالیت‌ها به سمت تسهیل هرچه بهتر تجارت کشور پیش می‌رود و از همه مهم‌تر فعالیت‌های غیرقانونی نیز رنگ باخته‌اند.

طی 9 ماه گذشته بارها درخصوص طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن وتجارت بحث‌هایی بازگو شده اما چرا نباید نقاط مثبت فعالیت نعمت‌زاده به چشم بیاید؟ همیشه مخالفانی وجود خواهند داشت اما این مخالفان باید براساس واقعیت از گفته‌های خودشان دفاع کنند. افرادی هستند که با دولت یازدهم مخالفند و می‌خواهند وزیر را استیضاح کنند اما از دیدگاه من راه به جایی نخواهند برد و این طرح به هیچ عنوان به صورت جدی مطرح نخواهد شد.

طرح استیضاح وزیر مساله ساده‌ای نیست که چند نماینده برای مطرح شدن آن تصمیم بگیرند. نعمت‌زاده تاکنون یک کارت زرد از نمایندگان مجلس گرفته است اما در مقابل همین یک کارت زرد با نگاهی به کارنامه موفقیت‌آمیز بخش بازرگانی‌اش متوجه خواهیم شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت به هیچ عنوان مستحق استیضاح نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر