وزیر نیرو هرروز تهدید می‌کند

۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۵

وزیر نیرو از ارایه یک بسته پیشنهادی به‌هیات دولت برای قطع آب مشترکان پر مصرف خبر داد و گفت: پیشنهادی به‌دولت ارایه شده که طی روزهای آتی هیات دولت قطع آب مشترکان پرمصرف را تصویب و به‌صورت قانونی درخواهد آورد.

به گزارش فارس، چیت‌چیان در پاسخ به‌سوال فارس، مبنی بر اینکه آیا وزارت نیرو قصد ندارد، اقدام به‌قطع آب مشترکان پرمصرف کند و آن را به‌شکل قانون درآورد، گفت: یک بسته پیشنهادی به‌دولت ارایه شده که به‌زودی طی روزهای آتی هیات دولت این بسته پیشنهادی که شامل قطع آب مشترکان پرمصرف خواهد بود را تصویب خواهد کرد، بنابراین مشترکان پرمصرف آب بدانند اگر الگوی مصرف را رعایت نکنند آب شرب آنها قطع خواهد شد.

چیت‌چیان در پاسخ به‌سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود سهم آب بخش کشاورزی کاهش یافته است، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم، اما معتقدم در حال حاضر 80درصد از کل آب تجدید‌پذیر کشور یعنی 96میلیارد مترمکعب آب تجدید‌پذیر در حال مصرف و استفاده است، بنابراین اگر نتوانیم بیش از 40درصد مصرف منابع آب تجدید شونده را کاهش دهیم با یک ناپایداری در بخش آب مواجه خواهیم شد، پس مجبور هستیم مصرف آب را به‌نصف کاهش دهیم.

چیت‌‌چیان خاطرنشان کرد: پس کاهش 40درصدی مصرف منابع‌ آب تجدید‌پذیر هدفی است که باید در 5 سال آینده به آن برسیم.

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه استفاده از آب ژرف که به‌تازگی از سوی وزارت نیرو مطرح شده است، چیست؟ گفت: مطالعاتی که در سراسر جهان صورت گرفته این است که غیر از منابع آب زیرزمینی آب‌‌هایی در سفره‌های زیرزمینی و در عمق 1500 تا 3000متر وجود دارند و می‌توانیم با اولویت‌بندی از این آب‌های ژرف استفاده کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر