سرنا ویلیامز؛ کودکی که رویای قهرمانی‌اش محقق شد

۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۶

مازیار معتمدی سرنا ویلیامز امریکایی برای هیجدهمین‌بار فاتح رقابت‌های تنیس آزاد امریکا در بخش زنان شد و نامش را به‌عنوان بزرگ‌ترین تنیس‌باز تاریخ امریکا ثبت کرد. او با این برد توانست از کریس اورت و مارتینا ناوراتیلووا پیشی بگیرد. او در کنفرانس خبری پس از بازی‌ها گفت: تصور نمی‌کردم به این جایگاه برسم. من فقط بچه‌یی بودم که یک رویا داشت و یک راکت و در کامپتون زندگی می‌کرد.

رقابت‌های تنیس آزاد امریکا در بخش زنان با قهرمانی سرنا ویلیامز تنیسور امریکایی در چهارمین و آخرین گرانداسلم سال‌2014 به پایان رسید و ویلیامز 32‌ساله توانست هیجدهمین عنوان قهرمانی خود را در این رقابت‌ها به ثبت برساند.

سرنا که به‌عنوان تنیس‌باز ستاره یک جهان در بخش زنان شناخته می‌شود در دیدار فینال توانست کارولین ووژنیاکی از دانمارک را در 2 ست پیاپی با نتیجه مشابه 6 بر 3 شکست دهد. این مسابقه نفس‌گیر، یک‌ساعت‌و15‌دقیقه به طول انجامید.

سرنا ویلیامز از اینکه تعداد قهرمانی‌هایش در رقابت‌های گرانداسلم به‌تعداد بازیکنان افسانه‌یی رسیده ابراز خوشحالی کرد و بعد از بازی‌ گفت برای رسیدن به این هدف 6‌ماه طاقت‌فرسا تمرین کرده تا سرانجام به نتیجه دلخواه رسید.

وژنیاکی نیز درباره این بازی گفت: سرنا قهرمانی باورنکردنی است و بیرون و درون زمین برای من الهام‌بخش است. فکر می‌کنم در هفته‌های اخیر نسبت به همیشه بهتر کار کردم و رسیدن به فینال برایم نشانه مثبتی از آینده بود. این درحالی بود که این دو تنیس‌باز درجه‌یک، دوستان درجه‌یکی هم هستند و پیش از بازی‌ها باهم به تعطیلات تابستانی رفته بودند. با این حال بعد از شروع بازی ویلیامز ثابت کرد که در زمین مسابقه هیچ دوستی وجود ندارد.

جایزه این بازی سه‌میلیون‌دلار بود و همراه با آن یک‌میلیون‌دلار برای برد رقابت‌های دوره‌یی امریکا به ویلیامز اهدا شد.

منبع: فوربس

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر