کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۶

روابط عمومی سازمان نصر تهران، از آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های تخصصی افتا در نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران خبر داد.

کارگاه‌های آموزشی امنیت نمایشگاه توسط کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران برگزار می‌کند. در نمایشگاه امنیت سایبری ازپنجم تا هشتم مهرماه جاری در سالن حجاب تهران برگزار می‌شود.

ابراهیم درستی، نایب‌رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه 75درصد تلفن همراه مورد نیاز بازار را قاچاق تامین می‌کند، گفت: اگر تعرفه تلفن همراه صفر شود، مسیر واردات قانونی توسعه می‌یابد و فقط هشت‌درصد ارزش افزوده به‌قیمت کالا اضافه خواهد شد که این قاچاق کالا را کاهش می‌دهد.

حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست با تاکید بر آمادگی شرکت پست جهت جلوگیری از جابه‌جایی کالاها و مرسولات ممنوعه از همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت افزایش ظرفیت انجام کار سالم‌خبرداد. استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های پست می‌تواند به‌سالم‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، تسریع امور، جلوگیری‌از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو بینجامد.

گوگل فروش مدل Explorer از عینک هوشمند خود را در فروشگاه آنلاینش موسوم به Google Paly آغاز کرده است. قیمت این مدل 1500دلار است. همراه با این عینک یک فریم رایگان و همین‌طور محافظ عینک آفتابی که جلو تشعشعات مزاحم خورشید را می‌گیرد نیز عرضه می‌شود.

شرکت اپل در حال جهش به‌سمت بازار پرداخت‌های موبایلی است. در شرایطی که فروشگاه‌ها در حال ارتقا صندوق‌های خود برای ایمن‌تر شدن و دریافت تراکنش‌های بی‌سیم هستند، شرکت اپل درحال جهش به‌سمت بازار پرداخت‌های موبایلی است.

موتورولا طرحی ارایه کرده ‌که براساس آن برای گوشی‌های کهنه 300دلار پرداخت می‌کند. موتورولا طرح Trade In را ارایه کرده که بر اساس آن به‌کاربران امکان می‌دهد که گوشی‌های قدیمی خود را به‌فروشگاه‌های موتورولا تحویل‌داده تا با گوشی‌های نو تعویض شود. بر این اساس کاربران می‌توانند به‌جای گوشی‌های کهنه خود Moto X یا Moto G را دریافت کنند.

شرکت اینتل پردازنده نسل جدید خود موسوم به‌هازول را معرفی کرد. پردازنده‌یی که سازندگان بازی معتقدند این صنعت را متحول خواهد کرد. پردازنده سری هازول E، از نوع پردازنده‌های Core i7 بوده و دارای هشت هسته پردازشی است که براساس آن کیفیت بازی‌های کامپیوتری می‌تواند به‌مراحل جدیدتری وارد شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر