دادستان كشور:

توسعه پيام‌رسان‌هاي داخلي باعث آرامش رواني جوانان شده است

۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ۰۱:۳۰:۴۴
کد خبر: ۳۰۰۱۴۸

دادستان كل كشور اعلام كرد توسعه پيام‌رسان‌هاي داخلي باعث ايجاد آرامش رواني در جوانان و خانواده‌ها و نيز پيشگيري از وقوع بسياري از جرايم شده است. به گزارش ديجياتو و به نقل از روابط‌عمومي دادستاني كل كشور، محمد موحدي، دادستان كل كشور، در ديدار با وزير ارتباطات اعلام كرد: «توسعه پيام‌رسان‌هاي داخلي باعث ايجاد آرامش رواني در جوانان و خانواده‌ها و پيشگيري بسياري از جرايم شده است.»

دادستان كل كشور اعلام كرد توسعه پيام‌رسان‌هاي داخلي باعث ايجاد آرامش رواني در جوانان و خانواده‌ها و نيز پيشگيري از وقوع بسياري از جرايم شده است. به گزارش ديجياتو و به نقل از روابط‌عمومي دادستاني كل كشور، محمد موحدي، دادستان كل كشور، در ديدار با وزير ارتباطات اعلام كرد: «توسعه پيام‌رسان‌هاي داخلي باعث ايجاد آرامش رواني در جوانان و خانواده‌ها و پيشگيري بسياري از جرايم شده است.» اين موضوع درحالي مطرح شده كه چندي پيش، معاون فرهنگي-  اجتماعي پليس فتا فراجا در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر اعلام كرده بود: «براساس رصد فضاي مجازي و شكواييه‌هاي قضايي واصله به پليس فتا، مجرمان سايبري از پيام‌رسان‌هاي بومي و غيربومي براي مقاصد كلاهبرداري استفاده مي‌كنند.» او همچنين اعلام كرده بود: «مجرمان سايبري در ايام اخير نيز از بسته پيام‌رسان‌هاي بومي با حساب‌هاي كاربري مختلف يا سرقت حساب‌هاي كاربري ساير افراد، پيام‌هايي با مضامين مشابه براي هموطنان ارسال كرده‌اند كه ضمن شناسايي آنان، پرونده‌هاي قضايي تشكيل شده و درحال پيگيري است.» خاطرنشان مي‌شود سال گذشته، در جلسه‌اي كه رييس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه با برخي مديران پلتفرم‌هاي بومي برگزار كرد، قرار بر اين شد كه برنامه‌اي براي ايجاد درگاه خدمات قضايي در اين پلتفرم‌ها ايجاد شود و اين اتفاق تا به امروز رخ نداده است. بايد بدانيد قوه قضاييه چند درگاه (وب‌سايت، سامانه‌ها و دفاتر خدمات الكترونيك قضايي) دارد و در همين جلسه پيشنهاد شد كه به مجموعه اين درگاه‌ها، درگاه پيام‌رسان‌هاي داخلي هم اضافه شود كه بعضي از خدماتي كه در درگاه‌هاي ديگر ارايه مي‌شود، در درگاه پيام‌رسان‌هاي داخلي هم ارايه شود. اين موضوع مي‌تواند تا حدي جلوي وقوع جرايم را بگيرد. آن‌طور كه پيش‌تر توسط مراجع قضايي اعلام شده است، پلتفرم‌هاي بومي نه‌تنها ملزم به شناسايي و مسدود‌كردن اكانت‌هاي جعلي در شبكه‌هاي اجتماعي هستند، بلكه بايد شماره تلفن‌هايي كه از طريق آنها اكانت‌هاي جعلي ساخته شده است و براي كاربران پيام‌هاي جعلي ارسال مي‌كنند، به مراجع ذي‌ربط اعلام كنند تا از سوءاستفاده‌هاي كلاهبرداران جلوگيري شود.