عملكرد هفتگي قيمت نفت منفي شد

۱۴۰۲/۰۸/۱۲ - ۲۳:۵۷:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۳۸۶
عملكرد هفتگي قيمت نفت منفي شد

قيمت نفت در معاملات روز جمعه تغيير چنداني نداشت اما با كاهش نگراني‌ها نسبت به تنش‌هاي ژئوپليتيكي در خاورميانه و دورنماي مبهم تقاضا براي نفت در چين، در مسير ثبت دومين كاهش هفتگي متوالي قرار دارد. بهاي معاملات نفت برنت با ۲۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزايش، به ۸۷ دلار و ۱۴ سنت در هر بشكه رسيد.

قيمت نفت در معاملات روز جمعه تغيير چنداني نداشت اما با كاهش نگراني‌ها نسبت به تنش‌هاي ژئوپليتيكي در خاورميانه و دورنماي مبهم تقاضا براي نفت در چين، در مسير ثبت دومين كاهش هفتگي متوالي قرار دارد. بهاي معاملات نفت برنت با ۲۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزايش، به ۸۷ دلار و ۱۴ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي معاملات وست‌تگزاس اينترمديت امريكا با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزايش، به ۸۲ دلار و ۸۲ سنت در هر بشكه رسيد. شاخص رسمي مديران توليد بخش توليد چين از ۵۰.۲ واحد در سپتامبر، به ۴۹.۵ واحد در اكتبر كاهش يافت. قرائت پايين ۵۰ واحد، به منزله رشد منفي است. همچنين روز جمعه، يك نظرسنجي بخش خصوصي نشان داد كه فعاليت بخش خدمات چين، در اكتبر با سرعت ملايمي رشد كرده است اما رشد فروش، به ضعيفترين نرخ در ۱۰ ماه گذشته رسيده و به دليل ضعيف شدن اعتماد كسب و كار، اشتغال ثابت مانده است. اين آمار، دورنماي تقاضاي چين براي نفت را مبهم كرد.
در اين بين، با ادامه محاصره نوار غزه توسط نيروهاي رژيم صهيونيستي، نگراني‌هاي ژئوپليتيكي همچنان در كانون توجه بازار ماند. كاخ سفيد اعلام كرد به دنبال يك سلسله توقف در درگيري‌هاي ميان حماس و رژيم صهيونيستي است تا به افراد كمك كند به سلامت از غزه خارج شوند و كمك‌هاي بشردوستانه وارد اين منطقه شود. هر دو شاخص روز پنجشنبه بيش از دو دلار در هر بشكه صعود كردند اما نفت برنت در مسير ثبت حدود چهار درصد كاهش هفتگي و وست تگزاس اينترمديت در آستانه ثبت سه درصد كاهش هفتگي قرار دارند. بر اساس گزارش رويترز، بانك مركزي امريكا در نشست سياست پولي هفته جاري خود، نرخ بهره را ثابت نگه داشت. بانك مركزي انگليس هم نرخ بهره را در بالاترين ركورد ۱۵ سال اخير، حفظ كرد. نرخ‌هاي بهره ثابت، از قيمت نفت پشتيباني كرده و باعث بهبود ريسك‌پذيري در بازارها شده است.

ارسال نظر