عدم آشنايي شركت‌ها با بازار سرمايه

۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - ۰۰:۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۳۹۶

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار كشور، توسعه انبارهاي پذيرش شده در بورس كالا و گواهي سپرده كالا براي محصولات كشاورزي راهبردي مازندران را از مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار ايران براي مديريت مالي محصولات كشاورزي راهبردي مازندران دانست و گفت: صدور مجوز اوراق به كمتر از ۱۰ روز و انتشار اوراق به كمتر از سه تا چهار ماه رسيده است.

رييس سازمان بورس و اوراق بهادار كشور، توسعه انبارهاي پذيرش شده در بورس كالا و گواهي سپرده كالا براي محصولات كشاورزي راهبردي مازندران را از مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار ايران براي مديريت مالي محصولات كشاورزي راهبردي مازندران دانست و گفت: صدور مجوز اوراق به كمتر از ۱۰ روز و انتشار اوراق به كمتر از سه تا چهار ماه رسيده است.
مجيد عشقي در همايش بورس و تامين مالي استان مازندران كه در ساري برگزار شد با عنوان اينكه علاوه بر آموزش‎ها و سواد مالي، در بنگاه‌هاي اقتصادي به‌طور متوسط هيچ آشنايي با فرصت سرمايه‌گذاري وجود ندارد، گفت: ظرفيت‌هاي بنگاه‌ها در اين بازار براي شركت‌ها ايجاد شود. وي با اشاره به اينكه به دليل عدم آشنايي فعالان اين حوزه، تصميم گرفتيم خودمان در استان‌ها حاضر شويم و يك زبان مشتركي را با فعالان اقتصادي شروع كنيم، افزود: در شروع اين كار قطعا اين انتظار را نداريم كه اتفاقات عجيب و غريبي بيفتد و اين مسيري است كه آغازش در اينجاست و بايد با همديگر آن را ادامه دهيم. عشقي تصريح كرد: بايد كارگاه‌هاي تخصصي‌تري براي شركت‌ها ايجاد شود و در بحث آماده‌سازي شركت‌ها، مشاوره‌هاي شركتي و مشاوره‌هاي تامين مالي ابزاري راهبردي هستند.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار كشور با اعلام اينكه اين مسير پايان ندارد و بايد روز به روز گسترش يابد، خاطرنشان كرد: ما اين همايش را برگزار مي‌كنيم تا اين مسير پابرجا باشد. وي ادامه داد: در استان مازندران پتانسيل‌هاي خوبي براي سرمايه‌گذاري وجود دارد و تامين مالي كه در اين استان انجام شده است به بيش از ۲ يا ۳ هزار ميليارد تومان رسيده كه كافي نيست.
اين مسوول يادآور شد: شركت‌هايي كه پتانسيل ورود به بازار سرمايه را دارند اقدام كنند تا همكاران ما مزايا و معايت آن را براي‌شان توضيح دهند.
عشقي با بيان اينكه براي حضور در بورس و تداوم آن بايد نظارت و برنامه‌ريزي وجود داشته باشد، تاكيد كرد: از دارايي‌هاي شركت در بحث جلب مشاركت مردم و توصيف سهام به درستي استفاده شود.
وي تصريح كرد: يكي از بحث‌هاي بسيار جدي در مازندران محصولات كشاورزي راهبردي است كه نقش مهمي در تامين نيازهاي داخلي و همچنين صادرات دارد. رييس سازمان بورس و اوراق بهادار كشور اظهار كرد: حضور مازندران در بورس با شناسايي شركت‌هاي داراي ظرفيت ورود به بازار سرمايه، تقويت و پر رنگ‌تر شود. وي توسعه انبارهاي پذيرش شده در بورس كالا و گواهي سپرده كالا براي محصولات كشاورزي راهبردي مازندران را از مهم‌ترين برنامه‌هاي سازمان بورس و اوراق بهادار ايران براي مديريت مالي محصولات كشاورزي راهبردي مازندران دانست و گفت: صدور مجوز اوراق به كمتر از ۱۰ روز و انتشار اوراق به كمتر از سه تا چهار ماه رسيده است. عشقي ادامه داد: با كمك بورس كالا، گواهي سپرده كالايي در محصولات كشاورزي بازار بورس فراهم مي‌شود و اين امر موثري براي مديريت كسب و كارهاي كشاورزي است. وی بابيان اينكه تلاش بازار سرمايه و بورس اين است كه بازار مطمئني و شفاف براي كالاها ايجاد كند، گفت: مازندران به عنوان يكي از استان‌هاي اصلي توليدكننده محصولات كشاورزي است و پذيرش انبارهاي مربوط به اين محصولات از جمله برنامه‌ها است تا كشاورزان محصولات را به صورت مستقيم در اين انبارها سپرده كنند. اين مسوول با بيان اينكه انبارها تحت نظارت بورس كالاها هستند، گفت: با استاندارد مشخصي اين كالاها در انبارها ذخيره مي‌شود و با نماد مربوطه معامله مي‌شود. عشقي به مزيت‌هاي عرضه كالاها در بورس اشاره كرد و گفت: كشاورز مي‌تواند به صورت مستقيم محصول را در بورس عرضه كند و خريداران و دستگاه‌هاي دولتي نيز مي‌توانند به صورت مستقيم ازتابلوي بورس خريداري كنند.
وي با اظهار اينكه قيمت محصولات در بورس امكان عرضه محصول به مصرف‌كننده نهايي وجود دارد، گفت: نماد برنج براي عرضه در تابلوي بورس تهيه شده است و روي تابلو قرار گرفته است.

ارسال نظر